Älvsjö mässan (Stockholmsmässa)

Allmänt
Idag hade jag inga lektioner, förutom att jag hade bara en lektion och det var Samhälle. Egentligen skulle vi inte ha det men vi fick besök så vi var tvugna att komma.
Varför vi inte hade lektioner var för att vi skulle vara på Stockholmsmässan där man får information om olika universiteter runt i Sverige. Det var inte bara elever från vår skola utan det var från andra skolor också och detta mässan var endast för de som gick i sista året på gymnasiet. Entré kostade 30kr för de som hade rabatt (man fick det av läraren) och de som inte hade eller glömde fick betala 50kr.

Det var jätte intressant. Jag frågade allt jag undrade och fick svar på det också hehe. På olika ställen fick man olika saker, så som vattenflaska, tandborste och sånt helt gratis, man fick också godis :). Men jag kunde vara där endast i 1 timme för jag var sedan tvungen och sticka till tandläkaren, så det var tråkigt att missa resten. Mässan håller på till 16.00 och jag tänkte gå men jag tänkte att det är onödig att gå nu, så får vara hemma istället.

Jag ska kanske få tandställning, usch. För min tandläkare tyckte att jag behövde det för min underkäke är utåt, svårt att förklara men jag hoppas att ni förstår :). Så jag ska bara vänta på att få besked om vad chefen tycker o.s.v. Skulle vara bra om jag fick det (A). men vi får se.... :)

Jag är så trött så ska gå och lägga mig på soffan och kolla lite på TV, så vi ses senare istället ;). Ni får än så länge ha det bra....ciaooooo

// Ferhat

Kommentera inlägget här: