Andra dagen på praktiken..

Idag hände det inget alls, nästan. Vi åkte endast till 2 patienter och efter det var vi på stationen och väntade bara på larm. Vid kl.13.30 fick vi ett larm, men tyvärr fick jag inte åka med eftersom att det fanns två andra personal i en boende som skulle följa med patienten så då fanns det ingen plats för mig. Så jag fick sitta vid stationen fram till kl.15.00 när en kom och berättade om att jag kunde åka med de. De hade inte transportamb. utan det var akutamb. så jag blev lite glad över de haha. Men lika gärna där, jag fick vänta ännu en gång i 1 timme förrän ett larm kom. Så vi åkte till en patient som hade fallit ihop på en gata och han berättade att han har svårt att andas. Men det verkade som att han försökte lura oss, för hans syremättnad var 97% vilket innebär normal och att han inte ska ha något fel med andningen. När vi kom fram till SÖS (Södersjukhuset) fick vi reda på att han har tidigare varit här och sagt samma sak som han sa till oss att han har svårt att andas. Det han sa också var att han var blind, men att han inte var det.
Så vi fick lämna patienten där och när vi kom fram till stationen igen var kl.17.10, så då slutade jag.

Nu är jag här, åt precis mat, mums. Var hemma 18.00 och är lite trött fortfarande :). Imorgon kommer jag inte åka på någon transport amb. längre, utan det blir nu akut amb. vilket är skönare och ''roligare''.
Jag börjar imorgon 14.30 och slutar 21.30, så kommer inte kunna skriva något på blogget förrän på kvällen. Kan hända att jag skriver på morgonen så vi ses då.


Jag i ambulanskläder, en akutambulans, en transportambulans

Ska försöka ta fler bilder under praktiken och visa er :)

// Ferhat.B

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Bella:

skriven

Shoo fin bild på dig ha :D