Är så tröööötttt....

Nu är jag hemma från praktiken.
Idag hände det så mycket. Först när vi började fick vi ta reserv ambulansen eftersom att vår ordinarie A903 akutambulans var upptagen av de som jobbade tidigare än oss. Så vi fick ta reserven och testa köra för att se om man kan köra snabbt med den, men tyvärr kunde man inte så vi fick byta till en annan reserv ambulans. Men tyvärr var den lika dåligt som den första så vi var nu tvugna och vänta till vår ordinarie ambulans. När bilen äntligen kom så gick vi ut och körde runt lite efter 20min fick vi ett larm om en man som hade fått kramper i hela kroppen på en pub så vi åkte dit och tog honom genast till akuten.
Sedan fick vi flera larm efter det. Det som var jobbigt idag var att vi hann aldrig äta, vi åt runt 20.00. Först hände det att min handledare och hans arbetskamrat gick in på en affär för att köpa mat, då fick vi ett larm som de inte hörde. När de kom såg de att vi hade fått larm så vi var tvugna att åka utan att käka. När vi väl hade tagit patienten och lämnade henne i sjukhuset gick vi tillbaka till stationen för att äta. Men vi hann fortfarande inte äta något för när vi skulle precis äta så kom ännu ett larm i VÄRMDÖ. Ganska lång väg från Södermalm, det tog 20min med blåljus och sirener att åka dit. Det var så att en kvinna hade plötsligt slutat andas men fick sedan andningen tillbaka. Vi gjorde EKG för att se om det var något med hjärtat och det var som tur inte.
Vi visste exakt inte vad det kunde vara men vi lämnade iaf patienten på SÖS och åkte till stationen. Nu kunde vi äntligen äta vår mat och efter det fick vi aldrig larm så vi satt framför TV:n i 1 timme innan vi sluta så det var skönt haha...

Men nu pallar jag inte skriva mer, har inte skrivit något i min loggbok heller, tänker göra det imorgon. Så vi ses imorgon istället, ha det bra.....ciaoooo

// Ferhat

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Suss:

skriven

Va häftigt! Saknar min tid på ambulansen. Läser du till ambulanssjukvårdare?