Första dagen på praktiken...

Idag började praktiken, som jag tidigare sa så praoar jag på ambulansen i Södermalm. Jag började 10.00 men jag var där redan 09.30 för säkerhetskull. Jag träffa min handledare, Peter Ö, och han visade mig runt och gav mig ambulanskläder som jag ska ha på mig under praktik veckorna. Därefter visade han lite snabbt i ambulansen. Det som var tråkigt var att jag fick åka på transport ambulans idag, och ska göra det imorgon också. Sedan ska jag åka på akut ambulans som är roligare.
Skillnaden mellan akut amb. och transport amb är att med akut ambulans kan man åka till akuta olyckor, och så har de sjuksköterskor i bilen samt läkemedel. Däremot transport amb. åker de endast ut på att transportera patienter till sjukhuset o.s.v och i en transport amb. jobbar endast undersköterskor och det finns inga läkemedel.
Vi tog sammanlagt emot 6 patienter idag och inga av dessa hade livshotande skador. Jag slutade 17.00 och var hemma 17.50. Jag kom hem och åt först och nu skriver jag till er.

Så nu måste jag skriva i min loggbok om denna dag, för vi har fått uppgift från skolan att göra det. Så vi ses senare ikväll om jag pallar logga in, för jag är så trött efter denna dagen, samt att jag la mig sent igår.

Ska försöka ta lite bilder och försöka lägga upp de här imorgon :) men ni får ha det så bra än så länge.

Tjarå...

// Ferhat.B

Kommentera inlägget här: