Go Kväll

Media
Idag har jag inte gjort något alls, har varit såååååå lat och trött haha. Men jag som tänkte åka in till stan, men tyvärr blev det inget, för jag pallade bara inte hehe.

I skolan idag så fick jag följa med två av skolans lärare, Kjell och PA, för att snacka om den linjen jag går på, dvs Omvårdnad. När vi kom in satt alla SYV från olika skolor, och vi var de som fick börja först. Kjell och PA började prata vad Omvårdnaslinjen går ut på, sen fick jag berätta lite kort vad vi elever gör o.s.v. Vi pratade i ungefär 20min.
Sedan när jag snackade klart och mina lärare me så fick de, som undrade, fråga frågor. Första frågan kom redan till mig, då de frågade vad jag tyckte om linjen samt vad jag skulle bli i framtiden. Då sa jag att Omvårdnadslinjen är bra för de som vill arbeta i vården och att jag ska bli ambulanssjukvårdare, men när man går i Omvårdnads linjen blir man inte bara något inom vården så som sjukskötersta o.s.v, man kan ex bli också polis eller brandman.
Det som hände också i detta ''mötet'' var att rektorn plötsligt så tog fram en tidning från Dagens Nyheter tidningen där jag var på framsidan, ni vet väl Gymnasieguiden jag kom med i förra veckan, sedan klappade alla händer haha. Jaja, men det var de som hände typ idag i skolan :P.

Men över till vad som hände efter skolan, jag gjorde som sagt inget idag, har varit lat hela dan så varit hemma istället ensam, lite skönt. Men nu tänker jag gå och börja jobba med studiefrågorna på Socialomsorg, för vi har prov nu på Onsdag på det, så måste börja plugga lite.

Så ses :)

Bye...

// Ferhat.B

Så här såg man ut på DN:

Kommentera inlägget här: