Windos Vista

Allmänt
God morgon.

Idag är det måndag och är en ny vecka. Nu är det bara 2 dagar kvar till nyåren och jag kan fortfarande inte fatta det :S. Förut så brukade jag sakna till nyåren och jag t.o.m räknade dagarna. Men just nu så hänger jag inte med dagarna :S och jag fattar fortfarande inte att det är bara 2 dagar kvar av 2008. Hoppas att år 2009 går så här fort också :). 2009 kommer vara ett år jag kommer minnas mycket för då börjar jag plugga, storebroshan gifter sig och en massa annat.
Det jag kommer minnas mest från 2008 är förstås min student. Kommer aldrig kunna glömma det :). Så vi  får som sagt hoppas på att 2009 blir ett bra och kul år.

Många vet att jag har ju en bärbar dator som jag fick av storebroshan. Det är en VAIO dator. Men i alla fall, jag omformaterade bärbar men nu funkar den inte för det står att jag har anget fel produktnyckel fastän att jag har gett rätt. Så nu är jag tvungen att köpa en helt ny Windows Vista program som kostar över 2000kr.
Windows vista har tre olika versioner, basic, premium och elite. Men det jag undrar nu om nån av er vet vilken av dessa tre versioner blir bra för en studerande. Billigast är basic och dyrast är elite. Så premium är i mitt emellan. Så vilken version tycker ni att jag ska köpa så fort jag har skaffat pengar ???

Jag fixade den här bilden ovanför

Såg att det fanns buisness också och den kostar runt 2800kr. Så som sagt,
vilken av dessa version tycker ni det är bra för en studerande?
Kommentera, behöver verkligen hjälp :).

Nu ska jag åka till träningen efter träningen ska jag åka till försäkringskassan så jag vet inte riktigt när jag kommer hem. Men det blir troligen runt kl.14.00 så vi ses då. Men man vet aldrig jag kanske kommer senare också, det beror på hur många som är där. Men aja ses nu

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Jackeline Perez:

skriven

det ska finnas en student version också haha :D

3 rojvan:

skriven

ladda ner den istället:S

5 Anonym:

skriven

Tja igen tittade in i min mail och såg att jag fått ett studenterbjudande som jag vill dela med mig..programmet som egentligen kostar 3000 kr kostar nu ca 1500kr ..kopierar meddelandet..kortet du kommer att få heter mecanat..Bästa hälsningar..



Windows Vista Ultimate är den mest kompletta versionen av Windows Vista. Innehåller de funktioner för effektiv energihantering, säkerhet och mobilitet som du behöver för dina studier.



Men självklart också Windows Media Center med alla underhållningsfunktioner som du vill ha för att roa dig.



Studentpris, sv/eng vers: 1495 kr



Logga in för att ta del av studentrabatten!..

de övriga programmen som du skrivit om kostar ca 1000;)

2 Annie

skriven

Spotify är ett program till datorn ;P

Man streamar musik via det.

Äger : )

4 Anonym

skriven

Tja är själv studerande..läste att du skulle köpa windows program men när man är student kostar det endast 950kr..Du får ett student kort med massor av rabatter då du ska handla exempelvis dell, flygbiljetter, windows program så tycker nog att du ska vänta med att köpa det!

Bästa hälsningar

6 Kevin

skriven

Premium räcker bra till en student! Ultimate kräver mycket av datorn också. Och det finns crack på ThePirateBay så du slipper serial, installera bara utan att skriva in serial och välj INTE "Aktivera windows när jag är online"