Studenten igår

Studenten
FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN, FY FAAAAN VAD JAG ÄR BRAAA!

God morgon. Hoppas allt är bra med er, själv mår jag otroligt bra och är så glad över att jag har tagit studenten men på ett sätt ledsen över kompisarna :(.

Igår började det med att vi gick hem till Hanna och hade champagne frukost. Jag drack inte champagne utan köpte pommac, som är en falsk champagne och är en läskdryck. Sen så kom Alle med tårta som hon och Prici hade bakat, så söta. Den var jätte gott fastän att jag inte gillar tårta.
På champagne frukosten så pratade vi och hade jätte roligt. Medan vi satt och pratade så skrev vi i varandras mössa och ni ska bara se hur min mössa ser ut efter det haha. Vid 9 så åkte vi till skolan för att ta skolfoto :). Så champagne frukost var kul och här får ni bilder från champagne frukost jag tog.



När vi väl hade ätit, skrivit på mössorna och tagit lite gruppfoto så var det dags att åka till skolan för att ta bilder som sedan ska hamna i skolans skolkatalog.



När vi hade tagit fotografering så gick vi in till klassrummet och väntade på att vår lärare skulle komma. Under tiden så ställde alla sig på borde och började dansa. Vi hade så j*kla kul där. När Eva kom in så sprang jag först av alla och kramade henne och därefter så kramade alla andra henne. Hon blev så röd i ansiktet och ledsen faktiskt. När vi hade dansat klart så pratade Eva lite vad hon tyckte om vår klass och sedan delade hon ut lite papper o.s.v.



När det var klar gick vi till lunchen. För att äta. Först fick vi förrätt som var inte gott och jag åt inget av det. De delade också ut Cider som innehöll 0,7% alkohol men jag drack inte det iaf så istället drack jag vatten till maten :). Under lunchen hände det en massa saker, elever gick upp på scen, lärare som sjöng och mycket mer. Det som var speciellt roligt var när Kjell, Eva, Anneli gick upp på scen och sjöng om vår klass OP05. De pratade om varje elev i låten haha. På min så sa de ''Ferhat, Ferhat vad bra du är. DN vill ha dig dag efter dag'' sen så visade Eva en bild på mig, när jag var på omslaget på DN tidningen, för alla elever haha. Så det var ju kul.
 
Ungefär vid 13.00 så satte skolan på låten ''Friends forever''. Ni kan inte fatta hur många grät speciellt min klass. Jag som är så känslig mot sånt, alltså om jag ser många personer gråta framför mig så händer det att jag börjar också men jag var så duktigt :P så jag höll i mig. Men det var faktiskt jätte sorgligt låt.



Vid 14.10 var det dags för utspringning. Vilken känsla man fick innan man sprang ut och jag tror att man kommer aldrig får känna den här känslan om man inte tar studenten. Ni kan bara inte fatta hur nervös man var när man började gå utåt, shit. Kommer aldrig glömma den här dan, den kommer alltid finnas inuti mig. Men iaf, när vi väl var ute så började alla skrika samt jag. Jag som trodde tidigare att jag inte skulle våga göra det haha men gjorde det iaf :P. När jag kom fram till mina föräldrar så fick jag en massa nalle och efter det gick jag in i ''mitten'' av skolan och dansade. För det kom davul zurna, alltså zurna är en blåsinstrument med dubbelt rörblad och den används mycket i Turkiet bland kurder och turkar. Så jag och alla andra studenter dansade ihjäl oss i ca 30min innan vi sedan gick till flaket.



När jag väl hade dansat klart och tagit lite bilder med familen var det dags att gå till flaket. På flaket var det kaos om jag ska vara ärlig. Jag som brukar vara tyst var kaos haha, jag skrek och hoppade och allt. Jag lovar er, hade ni varit där skulle ni inte känna igen mig haha. Vi åkte ungefär i 2 timmar flak och det var så kul. Haha, jag vinkade f*n bara till tjejer och sa hela tiden ''Du är så söt'' och ni borde se hur glada de blev hahhaa. Men aja, det var som sagt as kul i flaket och det var kaos.



Så det var jätte kul på flaket. När vi kom tillbaka till skolan så kom min bror och tog mig hem. Vid gården så var mamma där och grillade. Ni kan inte fatta hur många personer det var där, över 30st om jag ska vara ärlig och så fanns davul och zurna där med så jag var tvungen att dansa igen fastän att jag var så j*vla trött. När jag dansade så kom folk fram till mig och grattade mig och sen gav de mig pengar haha, vet ni hur mycket jag fick ihop? Jo, ca 11 400 kr :P, så det var ju mycket haha. Kunde inte ta bilder då men jag tog bilder med mina kusiner.



Efter det gick jag hem och la mig för senare skulle jag till slutskivan. Eftersom att jag inte har tid nu att skriva så lägger jag upp bilder bara. Ska nämligen till Botvid där min kusin tar studenten idag.





Vad tyckte ni om min stil på slutskivan?

Skriv ditt svar i kommentarsfältet

Här är två videon som jag tog under studenten.

Så här var det i klassen innan vi gick på lunch


Så här var det på flaket


Nu ska jag dra till min kusins student,. Så vi ses efter det. Ciaooo

image138

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 anahita:

skriven

man ryser bara men ser bilderna! vill också ta studenten

3 Jennie:

skriven

fan vad jag kommer sakna dig, sjukt roliga år vi haft! :D:D

5 vivan:

skriven

Ha det nu så bra på semestern...simma lungt!!

7 micke:

skriven

var bilden på mig när jag stod ensam i dansgolvet

9 Lady K:

skriven

Haha, flaket videon. är det inte Walita? ^^

2 D.Adman

skriven

Dåligt med penagr du fick! HAHA! shit

4 zara

skriven

ser ut att du haft skoj! synd dock att du inte svarar på dina kommentarer. det kan du väl göra här som oss eller?

men jag är lite förvirrad. Sa inte du tidigare i bloggen att du inte dricker? på bilderna ser det ut som det. ;)



shulululu

6 Anna

skriven

AHAHAHAHAHAHAHHA

finns en bild på mej som natta tipsa, står som ett freak bakom natta, showdancer :P:P dansar me denniz btw

shit ..:P

8 emil

skriven

Grattis Feerhat ;)