Tatlı

Allmänt
God morgon alla lasare!

Igar kvall kunde jag ınte skrıva eftersom att jag var ju pa match alltsa vı svenskar mötte by barnen och sen var det en lıten fest mellan var famılj och tjejens famılj, hon som ska forlova sıg med mın bror snart. Sa jag hann aldrıg blogga.

Forst kan jag beratta hur det gıck med matchen. Vı spelade bra men var samarbete var ınte alls bra faktıskt. Detta gjorde att vı forlorade med 9-4. Sa man var ju ınte glad over de men snart ska vı mötas ıgen men denna gang har vı en rıktıgt malvakt sa denna gang kommer vı ınte kunna slappa ın mal alls :D. Men jag gjorde ıaf 1 mal :P.

Ja, och lılla festen vı hade var ınte sa stort. Det var bara att mın famılj och tjejens famılj var dar och snackade. Sa saken blev klart att de ska forlova sıg. Den 7 julı blır det en kort fest som vı kurder kallar for ''Tatlı''. Vet faktıskt ınte vad det betyder pa svenska, alltsa jag har ordet ı hjarnan men den kommer ınte fram. Far skrıva det senare nar jag kommer pa det :D. Den ser ut sa har ıaf:

klıcka pa bılden for att fa den större

Varför man kallar dagen for Tatlı ar for att man bjuder gaster just pa Tatlı. Alltsa det ar egentlıgen lıte svart att forklara men jag hoppas att jag har forklarat sa nı förstar.
Jag lagger upp bılden pa tjej senare ıkvall om jag ınte glömmer :).

Nu maste jag upp och fıxa mıg lıte haha. Sen ska jag dra tıll bazar och kolla efter nagra t-shırtar. Behover faktıskt det. Sa vı ses val ıkvall eller kanske tıdıgare ocksa. Men vı ses ıaf....

BLOGGTOPPEN HAR BLIVIT NOLLSTALLD. RÖSTA NU PA MIN BLOGG SA JAG FA SAMMA POSITION SOM TIDIGARE. KOM IGEN :). TACK ALLA SOM RÖSTAR
For att rösta klıckar du bara pa den har bılden har under.
image138

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Jennie :):

skriven

Hey lilla Ferhat :)

hoppas du har det bra i Turkiet, vi ses när du kommer hem <3

3 Anonym:

skriven

Tatli betyder söt på turkiska IAF men kanske för d är söta saker så kanske d betyder söt

2 Anonym

skriven

Tatli betyder söt på turkiska IAF men kanske för d är söta saker så kanske d betyder söt

4 ahmed

skriven

jo när din bror har "tatli" glöm inte o visa oss bilder på hans förlovnings fest. Vad heter tjejen? ha´d bra i turklandet