Släck ljuset IKVÄLL

Allmänt
Nu har jag kommit hem och det var kul att få träffa pappa. Jag, lillebror och pappa åkte till McDonald's och åt. Sen så gick vi lite runt med bilen och vi hade faktiskt kul.
Vi kanske träffas nästa vecka igen.

''30 miljoner människor runt om i världen gör det.
Kungen gör det.
Så gör det du med - manifestera mot klimatförändringarna och släck ljuset ikväll mellan kl.20.00-21.00.''

- Aftonbladet.se

Så står det på aftonbladet.se.
Över 30 miljoner runt om i världen ska ikväll släcka sina lampor för klimatförändringen.
Denna manifestationen Earth Hour startade i Sydney förra året. Då släckte man ner delar av stan.
image478 Bilden är tagen från Aftonbladet
FÖRE och EFTER

Förra året deltog 2,2 miljoner Sydneybor och 2000 företag denna manifestation.
I år väntas 380 städer, över 16 000 företag och omkring 30 miljoner människor delta, bland annat 70% av Kanadas befolkning.
Källa: WWF

Det jag vill säga med det här är att jag vill att ni också ska vara med den här manifestationen.
Jag kommer senare ta bild och visa er hur det såg ut här hos mig.
Ta ni också bild på hur det såg hos er mellan 20.00 och 21.00 och skicka bilden till [email protected] senare ikväll kommer jag lägga upp alla bilder här på bloggen.

Innan jag avslutar med denna inlägg vill jag lägga upp en video också som har med det här att göra:


Så ska ni vara med i manifestationen ikväll mellan 20.00-21.00?
Kommentera så jag vet.

Kommentera inlägget här: