Dagens träning

Hammarby P95
Dagens träningen gick inte så bra faktiskt.
Träningen började med att de sprang två varv runt planen och efter det stretcha de. Det var bara 13 spelare som kom till träningen idag och 4 st visste jag redan om, men 7 st ringde inte alls om att de inte ska komma så Raul får ta ett snack med de.
Efter strechningen spelade de passningspel, både låga och höga. Det gick i början inte så bra, många var inte koncentrerade så jag fick skrika några gånger och tillsist blev det bra. När de väl hade spelat det i ca 20 min blev det vattenpaus.



När alla hade druckit vatten så var det dags för nästa övning. Denna övning var lite komplicerad men senare blev det bättre. Under denna övning var alla koncentrerade men det blev ibland lite dåliga passningen. Efter ett tag blev det lite tråkigt så Deny kom på en förslag. Att vi lägger till två backar. Så vi testade med det och det blev då roligare.
De spelade denna övning i ca 25min.

Kort förklaring av denna övning:
image750
Först delar man in spelarna i två grupper, A och B. Alla bollar ska vara hos ''A'' gruppen.
A gruppen börjar med att passa en spelare i B gruppen, sen passar spelaren tillbaka till A och därefter så passar han ännu en gång B spelaren och sen skottar B spelaren.
Efter det ställer sig den spelaren från A till B leden och den andra från B till A leden.


Lite svårt att förklara men kolla på bilden så förstår ni lite bättre haha.



Efter denna övning var det dags för 45minuters match. Här kan jag bara säga, jag har aldrig sett de spela så här dåligt. Alla var nästan okoncentrerade, snackade inte mycket, hjälpte inte mycket heller alltså det var som sagt KAOS. Jag var tvungen att avbryta men sen lovade alla att de ska göra det bättre ifrån sig. Så de sista 15minuterna var alla bra.



Men jag är fortfarande missnöjd med denna träning. Som Sani sa ''Den sämsta matchen någonsin''. Det gick otroligt dåligt, men allt detta ska rapporteras till Raul (huvudtränare). Så när han är tillbaka från Spanien får han ta ett snack med hela laget, för det ska inte se ut så här bara för att Raul inte är här.

Vill speciellt tacka Christian, Emil, Deny, Dado och Dennis som hjälpte mig.

Nu orkar jag inte skriva mer, så vi ses imorgon. Herrå.

Glöm inte att rösta. Tre röster till så är jag 2:a

image138

Kommentera inlägget här: