Treornas dag

Allmänt
OBS! FÖR ATT FÅ EN BILD STÖRRE SÅ KLICKAR DU BARA PÅ DEN

Kom hem för en stund sen men jag kunde inte gå in på datan eftersom att den var upptagen. Men nu fick jag den äntligen.
Idag var jag som sagt i Flottsbro med klassen och alla treor fanns där. Där var det en massa tävlingar så alla klasser hade chansen att samla in poäng. Senare så räknas alla poäng de har fått under året och den klass som har mest poäng får springa först o.s.v. För ett tag sen så låg vi sist men nu tror jag att vi kommer komma typ näst sist eller typ 5:e. Men vi får se på månadg då vi får veta det :).

Det var bara 5st från klassen som kom, så jag tycker att det var en dålig stil av andra att inte komma. För vi var inte med i några tävlingar för vi hade för lite kompisar där. Men iaf den första grenen var ''dragkamp'' i vattnet. Där kunde vi inte vara med eftersom att Susanne ville inte bli blöt, Monia orkade inte, Björn var sjuk, Linda är med i studentkommiten så hon fick inte vara med. Det var alltså bara jag som kunde vara med men vi fick iaf inte vara med i det. I denna gren vann en NV klass.



Nästa gren var att man skulle ta upp en potatis från en hink med vatten. När man gjorde det så skulle man till nästa gren och detta var att man skulle ta upp en sockerbit som fanns bland mjöl o.s.v haha. Här ville inte jag vara med och inte andra heller så vi missade som sagt denna också. I denna gren vann samma NV klass igen. Så det var tråkigt att vi, OP, fick bara stå där medan andra deltog och var med.



Men, nästa gren så kunde äntligen jag vara med. Den hette något med island o.s.v. Det gick ut på att man skulle snurra runt en korn (stavas det så? :S) när domaren skrev ''Kör'' så skulle man först springa rakt runt en annan korn. Efter det skulle man springa på en stor ''ballong'' och sedan över till andra sidan för att ta en potatis. När man hade tagit potatisen så skulle man gå samma väg. I denna gren kom jag trea så det var ju kul att äntligen få de första poängerna för klassen. Det var som sagt bara jag som var med i denna gren.



Näst sista gren var att man ska välja tre personer som ska representera den klass man går i. Så här var jag, Monia och Björn med. Jag fick hoppa i en säck, sen fick Björn springa till Monia med en skedd med potatis på. När Björn kom fram till Monia så var det dags för Monia att försöka stoppa in en penna, som var lindat runt midjan, i en flaska. I denna gren kom vi faktiskt TVÅA. Så det var ju ännu bättre. Efter denna gren var det dags för lunch.



När alla hade ätit lunch och hade vilat så var det dags för nästa gren. Det var att man skulle springa upp för Flottsbrobacken (där man åker skidor på vintrarna) och på toppen finns det ölburkar. Du ska ta en och sedan springa ner till målet. Jag fick som sagt ta denna gren också. När domaren sa ''Gå'' så sprang jag så fort jag kunde och var etta men när jag väl kom till mitten av backen så gav jag upp för jag var så trött efter alla dessa gren. Men iaf, vi kom näst sist så det var ju okej :).



Så dagen var jätte roligt men det som var tråkigt var att det var inte så många från klassen där. Blev verkligen besviken.

Innan jag drar så lägger jag upp några fler bilder som Linda tog samt några andra.


Nu ska jag äta så vi ses sen. Men vad har ni gjort idag?

image138

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Ismail:

skriven

Skön dag :D.