Det var kul i stan......

Hammarby P95
Nu har jag vilat och är lite piggare än vad jag var när jag kom hem. Anledningen till att jag var så trött var att jag vaknade 7 idag, det var varmt ute och så var jag i stan i 3 timmar.

Vi börjar lite kort om matchen. Idag så hade laget, jag är sjukvårdare/tränare för, match mot Boo FF idag kl.10.15.
Matchen gick i början jätte bra och redan första minuten hade Fethi en friläge men missade. Vi fortsatte som vi började och hade alltid bollen. Men domaren verkade inte vara på vår sida eftersom han blåste åt allt och Boo fick alltid frispark. Redan på deras första frispark så gjorde Boo mål och Niclas (målvakten) missade det helt. Han kunde ha tagit den om han bara slängde sig men det gjorde han inte och det gör han ju aldrig. Så det var tråkigt att vi släppte ett mål när vi hade hela matchen. När första halvlek tog slut så var ställningen fortfarande 0-1 till Boo.

Vid andra halvlek böt vi målvakt och denna gång fick Dado stå. Han var grymmare, hjälpte backarna och slänge sig mycket. Det är alltså en sån målvakt vi vill SE. Men efter 10 minuter spelande kom äntligen ett mål från oss. Den som gjorde målet var Pontus. Kul att se Pontus göra sin första mål som anfallare, han var alltså tidigare back. Efter 15 minuter kom ett mål till och denna gång var det Chrisitan som gjorde mål för oss. Nu var ställningen 2-1 och det var ungefär bara 3 minuter kvar till att matchen ska ta slut. Det enda vi ville nu var att alla skulle försvara laget så de inte gör mål. Men så tacklade Fredrik en Boo FF spelare som gjorde att de fick frispark. Som tidigare så gjorde de mål på en frispark. Så det blev 2-2 och matchen tog slut. Vi hade egentligen kunnat vinna men vi missade på nästa alla frilägen vi fick.

Här får ni lite bilder från dagens match:



Efter matchen så åkte jag in till STAN med Emil och Fethi. Emil åkte alltså med mig till matchen och sen ville han följa med mig till stan. Det jag gjorde i stan var att leta efter en slips till kostymen för på måndag tar jag ju STUDENTEN. Det tog tid innan man hitta, jag gick först in i Dressman och där kostade en slips för 300kr. Så jag kollade en stund på olika slipsar och hittade en som passade perfekt med skjortan och kostymen. Men jag vill först kolla på alla kostymbutiker innan jag kommer hit för att köpa. För jag var säker på att jag skulle hitta en finare. Det gjorde jag också faktiskt. Jag gick in i Grosshandlarna och där fanns det en massa fina slipsar. Deras slips kostade bara 200 kr och den var finare. Så jag köpte därifrån. Jag köpte dessutom en ''näsduk'' som man ska ha den i kostymens bröstficka. Visste inte vilken färg jag skulle ta men jag tog den tradionella nämligen vit.

Så här ser slipsen och ''näsduken'':


Sedan i stan påträffa vi en man som dansade mitt i T-centralen typ. Han gjorde robotdans, breakdance och lite andra saker. Han var både grym och roligt. När han hade dansat klart så la han fram en hink där alla kunde lägga pengar om de tyckte att han var bra. Men det som var både roligt och synd var att när han började dansa var det en massa folk men när han började ta fram hinken så gick alla haha, men han fick ihop mycket pengar iaf.

Här är iaf lite bilder på när han dansar:


Nu ska jag hem till min kusin så vi ses senare. Lovar att jag skriver om en stund :) hehe. Men innan jag går så ska jag bara ladda upp match bilderna som kommer att komma upp om en stund.

Glöm inte att rösta på min blogg

image138

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 camilla:

skriven

Det ska jag göra. Just nu sitter vi och förar lite och jag är för tillfället väldigt osocial mot dem :;) men ha en underbar student på måndag nu så kikar jag in här efter bilder senare :).