Tamponader

Allmänt
Tamponader hette det och inget ''bomull''-grej som jag kallade det för haha. Men i alla fall, jag kom hem för nån timma sen från sjukhuset efter att jag tog bort tamponaderna jag hade i näsan. Anledningen till att jag inte bloggade tidigare var för att jag hade ont och inte orkade utan jag gick och la mig. Det gjorde alltså ont när de drog bort tamponaderna, j*vligt ont. Fick sitta där på sjukhuset i typ 10min för det slutade aldrig blöda. Det var alltså fyra stycken tamponader i min näsa, två på varje.
Men nu mår jag bra och näsan också. Kommer från och med idag börja skölja näsan med en nässköljare som innehåller koksalt. Så jag hoppas bara att det inte svider om jag använder den nu men vi får se :D. Så här ser jag ut nu utan tamponaderna:



Se hur trött jag ser ut också haha. Nu var det värsta över i alla fall. Det som återstår bara är plastbitarna som sitter fast i näsväggarna. Jag vet inte än när de ska tas bort men det gör iaf inte ont när de tar bort det.

Nu ska jag ta och äta piggelin, för det är bra om man äter det när man har ont och blöder i näsan.

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Millia - Väntan på vår bebis:

skriven

okej. trodde nästan att du blivit misshandlad.

(sorry) :)

3 Millia - Väntan på vår bebis:

skriven

Okej. lätt att dra förhastade slutsatser :)

5 Millia - Väntan på vår bebis:

skriven

det var inte min mening :)

7 Christian:

skriven

starkas dig:(

9 Malin:

skriven

Är det din favorittröja eller får/kan du inte byta sedan operationen? Verkar som om du haft den i X antal dagar nu.



Inte för att jag har med det att göra. Ber om ursäkt i fall du bli förnärmad.

11 Josefine:

skriven

Satcakre, hoppas det värsta går över snart!



KOmmer ihåg när jag var nyopererad och dom hade frysar fyllda med glass på avdelningen, piggelin så det enda man gjorde kändes det som var att spring och käka just piggelin xD



Och du, vore jag du skulle jag nu ta tillfället i akt att styra lite med alla haha, för det får man faktiskt om man e sjuk, opererad;)

2 josefin

skriven

usch, alltså det ser ut som om d blivit brutalt misshandlad. stackars!

4 Anonym

skriven

Din näsa ser bra ut :D

6 kalle bah

skriven

vad händer om du nyser ?:D HAHA

8 Linda

skriven

Tamponader heter det säkert inte. Dom sa bara så för att vara snäll. Istället har dom proppat in OB i näsan på dig ;P Hihi :D Skojar bara. Ont måste det göra iaf. Huvva :/ Käka lite choklad :)

10 Pernilla

skriven

Ser ut att gö skit ont, men det blir nog snyggt när det har läkt sig.

Som man säger: vill man va fin så får man lida pin :p

Hoppas du får en superbra söndag.

12 Nicole

skriven

stackaren:( det där ser ut att göra ont