Årsresumé DEL 1

Allmänt
2009 har varit ett både roligt och tråkigt år. Jag har varit med om så mycket att året har gått för fort. Jag kan fortfarande inte fatta att vi snart är i år 2010.

Nu tänkte jag ta och berätta lite om år 2009;

Januari -09
Slutet av 2008 fick jag veta att jag hade kommit in på sjuksköterskeutbildningen i Sundsvall. Så början av januari hade jag bara flytt i tankarna. I början mådde jag inte så bra för det kändes jättejobbigt att lämna nära och kära här i Stockholm medan jag åker iväg och bor själv i en annan stad.
När jag kom till Sundsvall kände jag mig verkligen som hemma. Jag trivdes mer och mer och träffade en massa nya trevliga människor.



Jag åkte upp till Sundsvall en snabbis för att titta till lägenheten (klicka på bilderna)

Den 16 januari åkte jag upp till Sundsvall med mamma och lillebroshan. De hjälpte mig städa lägenheten och två dagar åkte de tillbaka hem. Det var jobbigt men samtidigt skönt för jag kände att jag nu skulle leva själv och lära mig göra allt själv.

Sen började skolan och Eric var den första personen jag umgick med i början. Men sen började vi umgås med Fille och pluggade mycket tillsammans. Slutet av månaden hade jag en tenta som jag klarade :).



Februari -09
Jag saknade familjen och kompisarna vilket ledde till att jag åkte jätteofta till Stockholm. Så mycket pengar gick just på resan.


Mkt plugg


Bloggen växte, nu är det 245 prenumeranter


Snöade mycket, hade aldrig sett så mkt snö i Stockholm och kallt var det, -26

Mars -09
En jobbig kurs började, Anatomi och fysiologi. Under de veckorna hade jag verkligen inte fritid utan bara satt hemma eller i skolan med Fille och pluggade.





Fille och jag pluggade förfullt

Det var dessutom här jag blev kär i S.



April -09

Det blev inte lika mycket plugg här och jag kunde därför åka mycket till Stockholm.

Solen började skina i Sundsvall men det fanns fortfarande snö kvar



Min kusin, Hulya, gifte sig och den missade jag förstås inte ;)


Var rätt ofta i Stockholm



Maj -09
Känslorna blev allt starkare här och så var jag i Stockhom mycket under denna månad också. Planerade mycket också inför sommaren.


Grönan med mina kusiner


Träffade laget, jag var sjukvårdare för innan jag slutade

Det var här jag började umgås med alla i klassen och vågade prata med de haha.



Juni -09
Under denna månad hände det en massa grejer. Bland annat att jag blev tsm med S. Hon kom ner hit till Sthlm och sen åkte jag upp till henne men jag skrev aldrig det på bloggen.


Några från klassen




En bild jag tog när jag var i Luleå, hos S. 1 månad efter gjorde vi slut.



Det var en liten sammanfattning av första terminen av år 2009. Senare ikväll skriver jag fortsättningen av termin 2 alltså juni-december :D.

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 cindy:

skriven

fett bra resume :D