Skelett och muskler

Allmänt
God förmiddag. Mår ni bra idag? Själv mår jag jättebra som vanligt fast bara lite trött efter en jobbig föreläsning om rörelseorganen så som skelettet, muskler o.s.v. Det är så mycket vi ska kunna till nästa vecka, speciellt vad varje skelettben heter o.s.v. Det är inte bara 10 ord utan det är över 40 st typ, jävligt jobbigt men jag ska klara det här :).

Annars så var lektionen roligt och intressant faktiskt. Vi fick bland annat några uppgifter vi fick göra på lektionen tex att vi fick en bild på en människokropp utan organ haha. Det vi hade till uppgift var att vi skulle rita in på bilden de organ vi visste vart det log o.s.v. Jag, Filip och Eric jobbade tillsammans och kom på många organer men vi missade bara små organer så som äggstockar, mjälten och lite annat haha. Men annars gick det bra. Så här såg vår ''gubbe'' ut haha:


Haha fin hjärta va? :)

Så dagens lektion handlade mycket om skelettet och muskler som var ganska intressant men det var mycket. Nästa vecka på fredag ska vi ha examinationsseminarium på det här och på måndag ska vi ha examinationsseminarium på celler, vävnader och de. Så det kommer bli mycket plugg nu.

Lovade er igår att jag skulle ta en bättre bild på hur klassrummet ser ut så här får ni en bättre bild. Kan berätta att alla klassrum ser inte ut så här, nästa gång jag har lektion på en annan klassrum så ska jag ta bild på dt och visa er det också. Aja så här såg klassrummet idag:



Nu ska jag sova i en stund och därefter ska jag plugga hela dagen. Måste renskriva alla mina anteckningar idag för imorgon åker jag till Stockholm :).
Så vi ses senare ;)

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 JULIA AMANDA:

skriven

Huh huh, det såg ut som en rätt tråkig föreläsning? Jag föredrar öppna klassrum där man får sittavar man vill och plugga :)



Spännande med sthlm! Vad ska du göra där?



Och ja jag fotar en hel del, kul att du gillar bilden!

3 Ellen:

skriven

Sv; Ohnej, sportlov du vet! :)

5 Frida:

skriven

Svar: Tackar. Nej, faktiskt inte.. min vän har gjort den men jag ska hälsa det. ;)



Coolt med ambulanssjuksköterska! :)

7 Anonym:

skriven

- Hahah löögnt din kurd :D

9 Anonym:

skriven

- Hahah de gjorde ju de? :P men jag menade liksom "lugnt"

11 Matilda:

skriven

SV. Hahha tack tack :)

13 Linda:

skriven

AJ AJ AJ stackars den mannen som har större hjärta än han har testiklar ;P HAHAHAHAHAHA!

2 Linn

skriven

SV: oh, tack desamma :)

4 f/m.

skriven

sv; haha då var inte min kompis ensam om saken :)

roligt att du sa vad du tyckte! ;D

ha en bra dag!

6 emelie

skriven

sv: haha, I know ;)

8 Anonym

skriven

- Du sa tack och jag sa lugnt haha :D

10 alix

skriven

Den är riktigt bra! :) fast jag gillar bara väldigt få av hans låtar ;P

12 Linda

skriven

S: HAHAHHAA men du förfasen. Vi älskar bränd mat. Det är gott. Nammmmi för magen. Yemek yapmakta iyi degiliz ama yaptigimiz yemekleri severiz ;P Hehehehe





TACK! Jag gillar den också! :D Hur är det med han snyggingen? VAVAVAVA? ;P Hehehehehe :P Näärå. Allt bra ? :)