Ingen sorbe dede

Allmänt
Blev ingen sorbe dede (farfars soppa) :( för jag brände upp allt typ haha. Nu måste jag verkligen inse att jag är världens dåligaste kock haha. Så istället fick det bli McDonalds igen då jag blev så j*vla less efter att soppan blev förstörd. Jag köpte som vanligt en El Nacho Grande men tyvärr smackade den inte lika gott som den annars brukar. Fick i alla fall äta upp allt.

Så här såg det ut för mig idag:


Efter maten var det dags och plugga igen. Försökte läsa så mycket jag orkade och jag klarade av och läsa 5 kapitlar som var långa och jobbiga haha. Så nu är det bara 3-4 kapitlar kvar att läsa i filosofi boken därefter måste jag också läsa Etik boken, som har över 250 sidor, men jag vet inte om jag ska ta det imorgon istället. Får se hur jag känner mig senare på kvällen om jag verkligen har lust och läsa. Den här bilden tog jag nyss själv med min webcamera, ganska snyggt :P


Jag har sagt nu i flera dagar att jag ska städa men om jag ska vara ärlig så har jag fortfarande inte gjort haha. Jag vet inte om jag vågar lägga upp en bild på hur lägenheten ser ut haha, ser otroligt stökigt. Får se om jag vågar lägga upp det sen haha. Så efter denna inlägg ska jag först diska och därefter börja städa lite. Kommer fortsätta och städa imorgon.

Lite kort om hur man blir till månadens läsare. Det enda du kommer behöva göra är att kommentera på ett inlägg som jag kommer skriva under veckan. Då ska du alltså bara skriva att du har läst min blogg under januari månaden sen deltar du om att bli till Månadens läsare. Så det är ungefär så det kommer gå till haha. Ni kommer få mer information nr det närmar sig :D

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Lolo:

skriven

Kom ihåg att det handlar inte om hur mkt du läser under EN dag, utan du ska försöka kunna återberätta d du läst samt förstå innehållet :) Så d viktiga är att hinna med alla kapitel i lugn och ro samt sedan gå tillbaka till d som inte fastnade eller som man inte förstod. Ett bra tips är att anteckna lite under varje kapitel, stödord, göra en mindmap eller skriva korta begrepp och en förklaring som får dig att förstå vad de olika kapitlen handlade om ;) Ett bra sätt att komma ihåg d man läser (speciellt om d är några sidor) :) Lycka till!

3 Mahlin:

skriven

haha:) lycka till med läsandet, hoppas det går bättre än matlagningen;p vad ska du annars göra mer än att bara plugga å städa?

5 MalinCaarne - FASHIONISTA:

skriven

Mc donalds är sjukt gott, men dock inte nyttigt!

2 rockelin

skriven

Gud vad mycket du läser!



250 Sidor e det vi läser som läsebok i skolan!

ojj...

den längsta bok jag läst ännså länge var bara Ca 300 sidor i... ( det tog långt tid att läsa).



Synd att maten blev bränd... Som sagt: hela du kommer bli en El macko tllslut;-))XDD



Kramisar Elin<3

4 MalinCaarne - FASHIONISTA

skriven

Mc donalds är sjukt gott, men dock inte nyttigt!