Sorbe dede

Allmänt
Har inte gjort något speciellt idag. Hade tänkt gå till Lidl med Eric men nu sitter han hemma med högfeber och är sjuk, tråkigt för honom. Så jag bestämde mig istället för att sova en stund och därefter börja plugga. Eftersom att jag inte pluggade så mycket igår tänker jag göra det idag.

Idag har jag tänkt äta soppa som jag kallar sorbe dede (farfars soppa). Anledningen till att jag kallar det farfars soppa är för att när jag var liten åt min farfar nästan varje dag samma soppa. Så varje gång jag ville ha den soppan sa jag till mamma ''Sorbe dede ceka (laga farfars soppa)'' haha. Som sagt, det blir farfars soppa idag mums. Bild på det får ni senare hehe =).

Aja nu måste jag bara läsa klart kapitlet och börja laga soppan. Så vi ses senare

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 rockelin:

skriven

Jag gillar ditt språk!



Villket e det? det värkar så coolt att läsa det ( inte för att jag vet hur man uttalar det då) för det e " spännande" med andra språk!:DD



Ha en trevlig hälg! Många kramar Elin<3

3 Angelica:

skriven

Sv: Klart jag är smart. Jag lovar :P

Jo,här är allt bra. Ska snart göra mig redo för en riktig tjej kväll :P Rosa tema på menyn :)

Sj då?

5 civan:

skriven

hihi sorbe

7 arda:

skriven

Vill du se mina röda ögon?

Han blev livrädd och sprang ut. Då var det Bellmans tur, han var där inne i 8 minuter när han hörde någon säga:

- Vill du se mina röda ögon? Vill du se mina röda ögon?

Då sa Bellman:

- Vill du se mina gröna kalsonger? Vill du se mina gröna kalsonger?

9 MALIN:

skriven

Thanks! =D

2 esra

skriven

hahahahahahahahhahahaha sorbe dede hahahahahha:D:D:D:D

4 Fethi

skriven

Hahahahahahaa sorbe dede riktig kurd ja svär

6 arda

skriven

Det var en gång en ryssen, tysken och Bellman. De skulle se vem som kunde stanna i en grotta längst.

Ryssen började, han var där inne i 2 min, men innan han gick hörde han någon som sa:

- Vill du se mina röda ögon? Vill du se mina röda ögon?

Han sprang livrädd ut därifrån. Sen var det tyskens tur, han var där i 5 minuter och även han hörde någon säga:

- Vill du se mina röda ögon? Vill du se mina röda ögon?

Han blev livrädd och sprang ut. Då var det Bellmans tur, han var där inne i 8 minuter när han hörde någon säga:

- Vill du se mina röda ögon? Vill du se mina röda ögon?

Då sa Bellman:

- Vill du se mina gröna kalsonger? Vill du se mina gröna kalsonger?

8 Havin

skriven

HAHAHAHAHAHAHA

10 Nawal

skriven

är eric oxå från sthlm lr