Middagen

Allmänt
God afton bloggen. Jag vet att många av er sover nu och säkert drömmer drömmar medan jag sitter här vid datorn och bloggar haha. Jag kom nämligen hem nyss från jobbet och hade jag varit trött skulle jag inte ha bloggat men tyvärr är jag pigg just nu :/. Så kan då passa på att blogga lite om hur min dag har varit.

Dagen började med att jag vaknade tidigt och snackade med chefen om att han ska fixa lite mer tider till mig under augusti för jag behöver pengar ;). Han sa att han ska fixa det och att det inte skulle vara några problem.
Sen blev det frukost. Vid frukost bordet ringde morsan och fråga om jag skulle laga middagen idag. Eftersom att jag aldrig har lagat mat hemma men har lärt mig laga sen jag har flyttat så sa jag till mamma att jag fixar middagen. Jag visste i början inte vad jag skulle laga men kom sedan på att göra Indiana pasta, eller vad det nu kallas för.
Har gjort den tidigare när jag var i Sundsvall men mamma ville gärna smaka det. Så jag gick ner till Lidl och köpte allt som behövdes och började laga.
Ni kan inte fatta hur gott det blev, godare än de gångerna jag har lagat i Sundsvall. Mamma och de blev lite chockade och frågade mig hur jag gjorde så då fick man berätta varje detalj haha, får se om hon lyckas laga det nästa gång. Så här blev resultatet:


Efter middagen tog jag en grannes cykel och cyklade till Alby för att handla till morsan. När jag hade precis handlat klart fick jag ett samtal från jobbet. De ville att jag skulle komma till jobbet och jobba för de behövde en som mig (A). De vill ha mig där kl.20 och klockan var då 18. Så jag skyndade mig hem, lämnade det jag handlade, bloggade, böt om och sedan åkte jag iväg till jobbet.

När jag kom fram till jobbet var det då redan många folk så det var bara att hoppa in och köra på. Vid kl.01 var det då det blev mycket jobb. Men det gick ändå bra =). Så nu är man hemma och är hur pigg som helst, förstår inte hur jag ska få mig att bli trött så jag kan somna. Kanske titta på TV?? Hmm, får väl hitta på något =). Men vi hörs imorgon eller jag menar senare idag. God natt och god morgon för er som ska nu upp och jobba :).

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Nathalie:

skriven

yesyes, det kan du ge dig på att det är!:):)

3 Anonym:

skriven

kan du fixa receptet snälla

2 Anonym

skriven

heeej ferhatt :) xudiki fixa receptet till mig ....

4 Pling

skriven

du måste ju höra av dig när du svänger förbi alby :)