Promenad

Allmänt
God afton bloggen. Förlåt för den dåliga uppdateringen de senaste dagarna men problemet är att jag har varit sjuk och inte orkat göra något. Men idag mår jag mycket bättre och febern är nästan över. Några trodde att det kunde vara svininfluensa men det tror jag inte för jag använder dagligen handsprit och allt möjligt. För att skydda sig mot svininfluensa ska man följa dessa punkter:

•Använd handsprit.
•Undvik att ha nära kontakt med personer som du vet är sjuka.
•Om du själv är sjuk, håll avstånd till andra personer och stanna helst hemma från jobb och skola.
•Hosta eller nys i armvecket.
•Tvätta händerna med tvål ofta och noggrant.
•Undvik att röra vid ögon, näsa och mun, så slipper du smittas av föremål som influensavirus fastnat på.
Källa: SVD

Nu när alla symtom är borta och febern också så är jag 100% säkert på att jag inte har drabbats av svininfluensa. För det första har ingen i denna kommun drabbats. Men jag mår som sagt bra nu och är rätt frisk :).

I alla fall, idag har jag varit ute rätt mycket. Var en stund med några släktingar, Betule, Leyla och de. Senare på kvällen tog jag och Alpay som vanligt en lång promenad runt Fittja och Hallunda typ. Den här gången tog vi bara ca 1 timmas promenad men annars tar vi 2 timmar ;). Efter promenaden kom jag till gården och satt med några tills nu.
Så just nu sitter jag hemma och alla sover. Ska snart gå och lägga mig också men måste bara först svara på några mail jag har fått av er läsare, tack :). Här får ni i alla fall lite bilder från idag =)


Var rätt skönt väder idag fastän om solen inte tittade fram



Vi promenerade förbi min gamla skola också, Fittjaskolan.

Nu ska jag äta något för jag är hungrig och har inte ätit så bra de senaste dagarna pga att jag inte haft lust för mat då. Men nu är jag dötts hungrig haha. Vi hörs imorgon. God natt =)

Kommentera inlägget här: