Paraki haye?

Allmänt
God morgon alla läsare. Första gången jag vaknar så här tidigt i Turkiet. Men det var kanske för att jag la mig tidigt igår då jag var jättetrött.

Idag är det tisdag den 30 juni och jag åker om 16 dagar och broshans bröllop är om 12 dagar. Jag vet att broshans bröllop kommer bli stort så därför kan jag inte sluta längta till det. Ska dessutom gå till en affär idag och köpa några fyrverkerier till bröllopet. Ska bli en cool bröllop haha =). Jag kommer som vanligt inte glömma er, kommer ta en massa bilder och sedan lägga upp på bloggen. För det första så finns det några släktingar i Sverige som läser bloggen och vill ha bilderna på bröllopet :).

Annars har jag inte planerat vad som ska hända idag riktigt. Har funderat på att sola nu en stund och sedan bara vara hemma hela dan. För jag känner mig fortfarande trött och orkar inte göra något :S. Men vi får se hur jag mår efter frukosten =).

Igår ville Foo att jag skulle ta en bild på en liten fattig kille som förra året kom jämt till oss och ba ''Paraki haye??'' alltså ''har du pengar?''. Man gav honom då hela tiden och nu i år gör han samma sak. Det låter roligt när han säger det men jobbigt om man inte ger honom pengar. Han är dessutom bara 10år. Men men, här får du bild på honom Foo:


Nu blir det frukost för mig, vi hörs ikväll.

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

ferhat e du duktig på kurdiska?

kan inte tänka mig dig prata haha (;

3 foo:

skriven

hahaha söt han e lo...va inte snål ge honom pengar..fukarake, gune..ma auji xerake buina..dessutom faee..han säger " eoo laka, paara te hayee"

förresten ferhat e från fittja, d klart att han kan kurdiska

5 foo:

skriven

haha az karagone... nää vadåra ???

7 bsdf:

skriven

Pää, han har blivit cok stor valla förra året var han smal och kort, han har blivit längre och tjockare.

9 Muzze:

skriven

hahahah wallah den var fın

2 mikail

skriven

Varför översätter du inte på kurdiska .. Du sårar Ekrems hjärta

4 sara

skriven

haha jo jag vet men han kanske e inte duktig

haha foo va e de här är du ens född i sverige? de verkar som att du e född i gund

6 sara

skriven

haha nej jag undra bara

8 bsdf

skriven

Pää, han har blivit cok stor valla förra året var han smal och kort, han har blivit längre och tjockare.

10 Anonym

skriven

yaa biliyormusun ne kadar para onlar aliyor? ben ankara oturdrum 2 sene. Dem kommer med en bil och lamnar dem pa morgonen sen sa hamtar dem upp dem pa kvallen.. sa javla synd. Jag och min kusin tog dem till en resturang eller gav dem pengar varje helg vi var ute. Det sorliga ar att det ar inte ans dem som far pengar :(