Val

Allmänt
God morgon bloggen. Har ni sovit bra i natt? Själv gjorde jag det men vet ni vad? Jag la mig igår på sängen för att bara vila i nån minut men istället somnade jag och vaknade 4 på morgonen haha. Men sen sov jag igen och vaknade för nån timma sedan. Så jag har alltså sovit rätt bra inatt :).

Idag är det söndag och då vet ni vad som gäller?? Det är ju val i Tavsancali (Turkiet), där mina föräldrar kommer ifrån. Alltså idag ska de utse en ny borgmästare och min morfar är partiledare för en parti som sägs kommer vinna. Om partin vinner så blir min morfar borgmästare för den byn mina föräldrar kommer ifrån.
Just nu har byn redan valt och senare på eftermiddag kommer jag få svar om han vann eller inte :). Gör han det så kommer jag fira här hemma själv haha. Men nu får vi bara hålla tummarna och hoppas att han vinner :).

Jag vet om att jag har varit otroligt inaktiv med bloggen men det är på grund av plugget och att det var en stor kurs så jag behövde verkligen lägga mycket tid på det. Men nästa kurs, som börjar den här veckan, verkar inte vara lika jobbigt som den här.

Så jag tror jag blir bara hemma idag tills jag har fått svaret om valet :). Men vad som händer senare på kvällen får vi väl se.

Nu ska jag äta frukost, vi ses senare istället. Under tiden får ni ta en titt på den här bilden nedanför jag gjorde förrigår när jag hade tråkigt haha:

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 hazal:

skriven

Insallah han vinner:D

3 släkting:

skriven

aah hoppas han vinner ;)

2 släkting

skriven

aah hoppas han vinner ;)