Vaccination

Allmänt
Äntligen, nu är man hemma. Det var så jobbigt när internet inte funkade. Behövde tanka busskortet men pga internet kunde jag inte göra det. Som tur kunde man tanka busskortet på bussen så det gjorde jag ;).
Inatt sov jag jättedålig, bara 4 timmar. Jag vet inte varför jag inte kunde sova :S, kände mig inte alls trött. Men på morgonen när jag vakna var jag jättetrött, ville bara sjukanmäla mig och vara hemma men det gjorde jag inte :).

Idag hände det mycket på praktiken. Fick lära mig mer om hur man dokumenterar m.m. Sen fick jag byta en kateter på en patient som gick jättebra. Var inga problem med det. Efter lunch var det dags för vaccination. Min handledare visade mig först hur man ger därefter fick jag ge. Var nervös i början men sen gick det jättebra. SÅ nu har jag gjort det och kan det också. Nån som vill ha vaccination? Haha :)
Min handledare tyckte jag gjorde båda uppgifterna jättebra. Jag försökte få henne och komma på något som jag borde tänka på innan jag gör en uppgift osv men hon sa att jag gjorde allt så bra och borde tänka så varje gång jag gör något sånt här. Det var ju kul och höra :).


Bilden är tagen från google

Var ett tag sedan jag hade ''dagens fråga'' på bloggen men igår natt fick jag några intressanta frågor om astma. Så de frågorna kommer jag svara senare. Men ni som har frågor om något speciellt, som ni vill veta om, är det bara ställa.

Dags för mig att laga mat. Vi hörs om en stund ;)

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 angelica:

skriven

SV: Haha aa zoo klubban är också god :)