Injektion

Allmänt
God morgon eller nej, god eftermiddag. Har nämligen vaknat precis. Jag var jättetrött när jag kom hem från KTC för jag sov som vanligt dåligt inatt pga att jag sov på dagen. Idag försökte jag inte göra det men ändå hände det att jag somnade på sängen.

I alla fall, idag var jag på KTC och hade metodövning, injektion. Det var inte så svårt som jag trodde men det är bra om man tränar på och blir bättre förstås. Först fick lärare, som vanligt, gå igenom alla olika sorters injektioner vi skulle kunna. Därefter visade hon oss hur man gör. Sedan fick vi rast.

Efter rasten var det dags för oss att göra samma sak. Jag fick börja först medan alla tittade på mig därefter fick alla andra göra. Det var jättekul och jag var duktig som vanligt. Läraren tyckte att jag var jätteduktig och det gjorde min dag förstår, haha.






Louise ger patienten (dockan) en subcutan injektion


Här ger Louise patienten (dockan) intramuskulärt injektion




Jag ger patienten insulin

Jag har nu mycket att göra. Först ska jag till OK Q8 för att hämta ett paket jag har fått. Därefter blir det matlagning och städning. Så vi syns inte förrän ikväll då :)

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Rebecka G:

skriven

Hey!

Vad tycker du om mitt senaste inlägg?

Ha det!

KRAM ((:

3 Anonym:

skriven

ser väldigt intressant ut!

Jag har en fråga angående WHO:s hälsobegrepp, kan du förklara den?



Otrolig intressant bloo du har!

5 Carolina:

skriven

Sv:Tack så mycket :)

7 råttentott:

skriven

tackar tackar, och detsamma hörredu!

9 Seb:

skriven

Tack tack ;D Diggar din blogg, är också sugen på att läsa till sjukskötare :)

11 Neha:

skriven

Tycker detdär ska vara sjukt läskigt

2 My

skriven

om du redan inte märkt det, så är jag tillbaka på bloggen min igen :D välkommen!

4 Nea

skriven

Fan vad häftigt att du ska bli sjuksköterska :) Tack för kommentaren på min blogg <3 hoppas du har en fin kväll!

6 Emma

skriven

Svar. Lärare :)

8 Louise

skriven

Vi ser riktigt proffsiga ut :P

10 MELIKE

skriven

jag hade också tänkt att bli läkare/sjuksköterska förut men ångra mig sen, men de verkar fett kul ju, I might change ma' mind again faktiskt!!