Torsdag 16/12

Allmänt
God kväll! Tycker ni att det är kul att läsa bloggen när jag bara skrivet ett inlägg om dagen? Tror många tycker det är tråkigt, men det är tyvärr det jag hinner med. Har annars inte tid och blogga. Jag fattar inte hur jag förut kunde blogga 5-6 inlägg per dag fastän att jag hade så mycket plugg. Men men.

Idag blev det två föreläsningar, psykiatri och pediatrik. Psykiatri föreläsningen var en intressant och kul  föreläsning. Vi fick lära oss om scitzofreni, psykos och det. Sedan fick vi också se en 30minuter lång film om en  person som hade/har psykos och hur hon lever med det.
De hör olika röster som säger att de ska göra si och så,  vilket de också gör. Sjukt att det händer!

Sedan på pediatriken fortsatte vi snacka om nyfödda barn  men den här gången var vi mer inne på vanliga sjukdomar  som drabbar de och lite om navelsträng, navelsträngbråck  m.m.

Nu är man ledig framtill på måndag, då vi har fortsättning på dessa områden. Så till dess ska jag och Fille sitta och plugga. Vi pluggade idag och kom rätt långt, vi är klara med obstetrik nästan men imon är vi börja skriva om pediatrik..så det rullar på här :).

Annars har jag inte gjort så mycket, var och tränade en stund efter plugget. Har inte gjort det på ett tag fastän att jag betalar varje månadg. Så jag kände att jag borde gå träna. Imorgon får jag träna igen fast tidigt på morgonen för senare på dagen blir det plugg hela kvällen. Men men, nu ska jag dricka te och bara chilla..., vi hörs!

Kommentera inlägget här: