Lite kort om mig!

Allmänt
VARNING! Blir ett lång inlägg!

Jag har på senaste tid fått många nya läsare så därför tänkte jag berätta lite kort om mig :).

Jag heter Ferhat (Robin) Baysal och är från en förort, Fittja, som ligger strax söder om Stockholm. Jag är född här i Sverige men vissa tror att jag inte är född här och det beror dels på min brytning. Lite senare på inlägget får ni förklaringen till det.

I alla fall, under lågstadiet gick jag i Tallidsskolan och jag vet inte hur det gick för mig den tiden. Kommer inte alls ihåg haha. Var i alla fall inte så duktig. Senare började jag sjuan och då gick jag i Fittjasskolan. Gick i 9C med bara kurder i min klass, rolig klass var det. Vi pratade kurdiska jämt och nästan aldrig svenska, förutom när vi pratade med läraren. Under dessa år utvecklades aldrig mitt ordförråd då jag pratade mycket Fittja språk, d.v.s len, abo, jao o.s.v samt kurdiska. Förresten, fick bara 140 p när jag gick ut nian.

När jag skulle börja gymnasiet sökte jag till omvårdnadslinjen i Tullinge Gymnasium, där det fanns många svenska elever. Jag sökte dit för jag ville att utveckla mitt ordförråd och umgås mer med svenskar. Första året var det jobbigt då det var mycket nytt o.s.v. Kändes som om att jag hade kommit från ett annat land, bokstavligt talat. Men med året blev det bara bättre och bättre.

Sedan var det dags för universitetet. Då sökte jag till högskolor utanför Stockholm. Jag gjorde det för jag visste att jag aldrig skulle komma in i Stockholm men också för att jag ville bort från Stockholm och åka till en annan stad. Vilket jag gjorde och ångrar inte.
Jag har nu bott i Sundsvall i över ett år och är otrolig nöjd med både staden och invånarna. Trivs så jävla bra. Jag tycker att min svenska har utvecklats otroligt mycket och jag vet att många irriterar sig på mig när jag pratar svenska här i Fittja. De vill att jag ska prata mer Fittja språket, vilket jag inte tycker alls om. Så nu studerar jag till sjuksköterska och det är inte långt kvar tills jag är klar med utbildningen :).

Så det var ''lite'' kort om mig. Hoppas det var intressant att läsa och inte tråkigt haha. Men här får ni några bilder:


Är i skolan och bloggar, hade precis börjat blogga då :P


Från vänster: När jag praktiserade på ambulansen, var på treornas dag :P


Spex foto, vi spelade ''Grease'' och jag var John Travolta haha!


Mosters bröllop, två år gammal bild...tror jag.

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Bella:

skriven

Hoppas du får en bra kväll nu :D kram

3 Ayse:

skriven

Men de va en bra skämt haha :)

5 erika:

skriven

hej! jag har designat en bikini på nelly.com, rösta gärna på min så kan det bli den som sedan tillverkas och säljs! tack på förhand :) http://nelly.com/designyourbikini/?bikiniuser=fHEWFPJU5uXqNWc90SLO3qJMjc5YTmjwunGx#bikiniGallery

7 SARAH - You can't fix stupid:

skriven

sv: okej. vart bor du annars då? :O

9 berghstrom<3:

skriven

Fett fin blogg du har, tycker du är modig med att starta en blogg som kille och så:D Go on!!<3<3

11 De du:

skriven

Jag såg dig på sundsvalls tidning på internet!

13 angelica:

skriven

Aboow vad coool du va som John Travolta :o :D Hahaha xD



Haha kanske det kanske (a) hahahaah xD

15 natta:

skriven

fina bilder :D

2 Ayse

skriven

VAAA?!?!? Du skojar bara.. haha ellerhur

4 Anonym

skriven

Var så lite! :)

6 Amanda

skriven

jätte fiin blogg riktigt cool om jag ka va ärlig ! :D

8 SARAH - You can't fix stupid

skriven

sv: okej. vart bor du annars då? :O

10 malin

skriven

okej nicenice:)

12 Anonym

skriven

sv; ingen fara!:) vad härligt det låter!



jorå,det duger väl,självdå?

14 Yasemin

skriven

aah yani det är det, dom snackar som om hela jävla grejen är slut. dom gjorde ett mål och blev helt överlyckliha. hahah pinsamt.

16 sne

skriven

Du är kurd från turkiet va? :)

och har du tjej? (a)