Bulle fulle tulle

Allmänt
Känns verkligen bra att vara här hos familjen eller helt enkelt här i Stockholm. Som jag alltid har sagt så är Stockholm en otrolig stressig stad där alla stressar. I stan ser man jämt folk springa hit och dit. Det hände idag när jag klev av tåget och gick mot utgången, då såg jag minst 5 personer springa för att hinna med tåget haha. I Sundsvall tar alla det lugnt, som myror, men i Stockholm springer alla för att hinna med ett tåg, som ändå kommer 2 min efter. Kul kul!

Idag har jag inte gjort så mycket, var mesta del hemma med familjen. Har ändå kunnat träffa några som jag har velat träffa, vilket känns skönt :). Jag mår jämt bättre när jag får träffa de personer jag vill träffa. Men det är många fler jag ska träffa nu under vecka, som sagt, så är veckan fullspäckad haha. Förresten, har jag visat er min almanacka som jag vann för nån vecka sedan? Så här ser den ut :



Just nu gör jag inte så mycket, lyssnar på musik, snackar med kompisar på msn och tittar lite på TV också. Alla sover så det är ganska tråkigt just nu haha. Äter lite av mammas egna bullar också, hur gott som helst. Bjuder bild på det :)


Nej, nu ska jag fortsätta chilla. Jaja, säger god natt redan nu så hörs vi imorgon!

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Yasemin:

skriven

aah fan det var galet kul.

ha det så kul här i sthlm, ta vara på varje minut och njut fullt ut ;)

3 issa - rappare och låtskrivare:

skriven

sv: klarade du det då? :D

5 erika:

skriven

sv; vad härligt då! jo man får ju hoppas man blir frisk snart, ska till doktorn idag hoppas som lyssnar på dig :) jo min dag var bra, lugn bara..

7 MichelleS:

skriven

Sv: Vi bodde först i Jokkmokk, jag är uppfödd här. Men när jag började ettan på lågstadiet så flyttade vi till Stockholm eftersom mamma skulle plugga till socionom. Vi bodde i Stockholm i 4 år och sedan flyttade vi tillbaka till Jokkmokk eftersom hela min familj längtade tillbaka. Vi hade ju alla släktingar i Jokkmokk förutom min morbror.



Nu bor jag i Jokkmokk och jag trivs jätte bra här. Det ena som är synd är att det är dåligt om jobb här. Så vi får väl se om jag blir tvungen att flytta om något år, och då blir det antingen halmstad eller piteå :)

9 Marcela:

skriven

sv: Vad bra att det värmde! :)



Det är bra med mig, småtrött och så. Själver?

11 ebba:

skriven

skön blogg!

13 SARAH - You can't fix stupid:

skriven

sv: om jag får kameran så kan jag ;)

15 T5:

skriven

Vet inte om du skojar? Men du kan väll ändå inte söka något sjukvårdarjobb då du inte ÄNNS klarar Med. Vet tentan som man faktiskt ska klara om man ska jobba med olika skador. Du skriver Sjukvårdare i Sundsvall. IFK Sundsvall eller vadå? Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Min pojkvän vill nog inte ha dig som sjukvårdare om jag skulle berätta det! ;-) Ett tips, ta ett studieuppehåll! :-) Att klara Med. vet är besviset att man verkligen vill bli sjuksköterska. Man ser helt enkelt till att fixa den på första försöket. Finns nog ingen som vill göra om den! Är du inte orolig för praktiken nu också? Eftersom du bara har ett försök till, sen ryker din praktik! Heja "Ferhat"! SÖK INTE NÅGOT JOBB SOM SJUKVÅRDARE!

2 jenny

skriven

naae.. mycke besvikelser har det varit nu.. och känslorna har farit som en kanon.. så lite si sådär måste jag säga.. dusjälv då?:)

4 löölln

skriven

sv: jahaja, va trevligt:D

6 Thessan

skriven

Du kommer få världens roligaste yrke!! =)

8 angelica

skriven

SV: Haha men du kunde gärna tagit med dig våren lr ännu bättre värmen och sommaren :D



Det går väl hyffsat bra antar jag. Min lärare sa igår när jag var i skolan att jag skulle ta det chill och inte oroa mig så mycket för betyget. Jag kommer mest bli stressad av att minnas om jag tänker på det för mycket, vilket är sant men hur ska jag inte oroa mig liksom? :P

Men jag får väl lägga i en växel nu om jag vill få G på nationella som är om knappt 4 veckor.. :S ;)

10 2barnspappan

skriven

Vila nu upp dig riktigt ordentlig och låt dina nära å kära ta hand om dig. Så du orkar plugga ordentligt till omtentan!

12 madeleine

skriven

sv: bra det! ;D ahaha

14 Anonym

skriven

Inte snällt att lägga ut bullar på bild, jag blir faktiskt avundsjuk ju! Haha



SV: Jaha, men vad trevligt! :)

16 Louise Johansson

skriven

riktigt snygg almanacka