Fråga

Dagens fråga
Har ännu inte kommit på om jag verkligen ska blogga. Men jag kan berätta att jag åker till Stockholm idag och blir kvar där framtill på söndag. Skönt att komma bort från Stockholm lite :). Men nu tänkte jag inte blogga om det utan för att svara på några frågor från en anonym som undrade lite grejer:



SVAR: Kul att du tycker att jag ska fortsätta blogga, men vi får som sagt se om jag har tid för det. Men över till dina frågor. Ja, det är förstås större skillnad mellan universitetet och gymnasium. På universitetet är det mer självständig plugg, alltså att du pluggar själv hemma eller i grupp. Det varierar från kurs till kurs om hur många tentor (prov) man har. Men vi har i alla fall ungefär en tenta varje månad. Vissa månader har vi ingen tenta alls och då är det redovisning som är typ seminarium eller examinationsseminarium.
Inför ett prov så går man gå på föreläsningar, där läraren berättar om olika delar som man bör kunna i provet. Det är inte obligatorisk att gå på alla föreläsningar så det är upp till dig själv om du vill vara med på föreläsningen eller om du vill vara hemma och plugga. Men vissa föreläsningar är obligatoriska vilket gör att du måste vara med.
Så det svar på dina frågor, hoppas du blev nöjd med svaret :).






Ser att jag har fått lite mer frågor om studentlivet och sånt så någongång under helgen kommer jag sätta ner mig igen vid bloggen och försöka besvara på de frågorna. Så vi hörs väl då under helgen. Ha en trevlig helg alla! :)

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Hej tack för svaren.Du gör som du vill de tom räcker om du bara svarar på våra läsares frågor :))

För du förklarar bra.Blir du inte nervös under redovisningarna i universitet?Typ redovisar man inte för 40 pers..eller?Får man ha papper framför sig eller ska man redovisa utan? Har du sett nån som läser bara av utan att titta på publiken ifall man gör så kan man endå få G eller något ? :D

2 Nathalie @ Bloody Disgusting

skriven

Du måste fortsätta. jag tycker jättemycket om din blogg. :)