Fredag!!

Dagens fråga
God morgon! Är här i Stockholm och det känns skönt men samtidigt tråkigt och då pratar jag om vädret. Vilket snökaos det är här, det snöar och snöar. Blir ju värre när man har bil för det är halt och så vilket gör att man måste köra i en riktigt låg fart så som 30km på en 60 väg typ haha. Men vad ska man göra typ. Imorgon ska jag på en kompis bröllop, Sara (Paki), som många av er borde känna. Hon är en gammal klasskamrat från gymnasiet. Så det ska bli kul, lär ju lägga skriva ett inlägg om det på söndag eller något sånt samt lägga upp bilder så ni får se :). Men men, nu loggade jag in här för att svara på två kommentarer så jag gör det:

SVAR: Hehe, bra att du bev nöjd för frågorna. Blir glad! :) Jag är en blyg person av mig så fastän att jag har känt klassen i två år nu blir jag alltid nervös innan en redovisning och det är iofs naturligt. Man ska nog vara lite nervös :P.
Nej, man redovisar inte framför hela klassen utan man delas in i grupper som är på ungefär 10-15 personer. Så det känns ju bättre. Ja, du får ha med dig stödord och sånt men så länge du tittar på dina klasskamrater när du redovisar samt kan svara på deras frågor är det nog inga problem ;).

SVAR: Jao, det är ju dels för era frågor jag skriver inlägg annars inte. Men ska snart försöka hinna skriva lite några inlägg i veckan ;). Den här gången svarar jag på fråga efter fråga, blir lite svårt och få det i en löpande text :)
1. Oj, vilken svår fråga! Men har du haft en hund tidigare och kan planera när du ska gå utmed hunden o sånt, så borde det nog inte vara några problem. Jag har iaf en tjej i min klass som har en hund och i skolan går det faktiskt jättebra för henne. Men hade jag skaffat mgi en hund nu så tror jag inte skolan skulle gått bra för då måste man ju komma ''i kontakt'' med hunden o.s.v. Så om du är van att ha en hund så varför inte. Tänk på att man pluggar mkt hemma men också i skolan, om man pluggar i grupp ;).

2. Jag har 100% lån från CSN + studiebidraget man får. De första åren klarade jag mig jättebra, hade alltid pengar över men nu har jag blivit dåligt på det. Den senaste tiden har jag slösat mkt pengar vilket gör att jag inte klarar mig men då är det oftast pappa eller mamma som skickar pengar och på så sätt klarar jag mig :).
Vill tyvärr inte gå in på hur mycket jag har varje månad o så, men kanske i framtiden kan ajg skriva ett inlägg om det :P.

3. Det varierar från kurs till kurs. Vissa kurser har man föreläsningar varje dag nästan, som anatomi & fysiologi och Medicinskt vetenskap, eller som denna kurs vi har nu, organisation och ledarskap, där vi har föreläsning kanske 1-3 i veckan. Annars pluggar man själv hemma :).

4. Det var lite skrämmande i början för jag flyttade ju till Sundsvall och skulle plötsligt bo själv. Jag kände ju ingen i klassen så man var ju ensam i början men sen kom man in och hittade några vänner man började umgås och träna med. Men efter ett tag hittar man en vän som man kommer bra överens vilket gör att man börjar umgås med den istället. Men är man social och öppen så tror jag inte det är nå problem och hitta vänner på plats ;).

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Alexandra Otarola:

skriven

Hejjsan hur går de med plugget? :)

2 kurdisk muslimsk tjej <3

skriven

hej hur mår du ?

besök gärna min blogg och kommentera !

<3