KÖRKORT!!!

Allmänt
Tjenare alla läsare. Här är jag igen, glad och pigg och ni förstår kanske redan varför jag är så glad på tanken med rubriken. Jag har nämligen tagit KÖRKORT, äntligen var det gjort. Har hela sommaren kört bil på en körskola i Stockholm (King trafikskola i Bredäng), efter sommaren körde jag med en annan körskola här uppe i Sundsvall. Båda skolorna var jättebra och jag är otrolig nöjd. Så nu är det gjort äntligen, tog alltså teorin och uppkörningen på första försöket :). Nu kan jag äntligen fortsätta mot mitt mål, att bli ambulanssjuksköterska. Det som fattades var ju just KÖRKORTET :D. Körkortet kommer jag få någon gång nästa vecka, enligt läraren då. Här är iaf beviset på att jag tagit körkortet:


När jag ändå bloggar kan jag passa på att svara på en fråga som jag fick igår av en anonym läsare. Så här lyder personens fråga:

SVAR: Ja du, att bo ensam är fantastiskt men ibland kan det kännas tomt och då skulle man vilja ha någon i lägenheten men då är det bara att gå och träffa en vän eller ta en promenad :). I början kan det kännas jobbigt för då ska man helt plötsligt laga mat, städa, tvätta, handla och en massa annat. Jag tyckte att det var jobbigt då jag aldrig har gjort något av det när jag bodde hemma. Men efter ett tag lär man sig och med tiden känns det inte lika jobbigt.

Det beror först och främst vad du pluggar till. Men på universitet är det oftast självständig plugg, alltså att du pluggar själv hemma eller i skolan. För på universitetet har de endast föreläsningar och då är det inte varje dag utan vissa veckor kan det vara bara 2 dagar med föreläsning och en annan vecka 4 dagars föreläsning. Så det varierar.

Om vi tänker på min situation just nu tror jag inte jag skulle orka jobba och plugga samtidigt. Eftersom det är rätt mcket och göra nu sista året, då är det praktik, rapport skrivning och n massa annat. Första året hade jag rätt mycket tid till att jobba men jag gjorde det inte för jag hade inte irktigt kommit in i rutinerna här i en helt ny stad och egen lägenhet. Men som sagt, det varierar från person till person. Jag har vänner som jobbar men samtidigt pluggar :).

Hoppas du fick svar på dina frågor, har du fler frågor så maila mig gärna på [email protected] för jag tittar inte in här i bloggen så mycket. Förutom när jag känner för att skriva ett inlägg. I alla fall, nu ska jag sova och efter det blir det rapportplugg. Men vi hörs nån dag framöver, lär ju blogga kanske nästa helg igen eller något sånt :D.

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 My:

skriven

Grattis!

3 Hanna:

skriven

Hej! Kika gärna in på min blogg och spana in min höstoutfit, senaste fotoprojekt och lite annat smått och gott. http://wordsbyme.se är adressen. Trevlig kväll!

5 Sabine:

skriven

GRATTIS TILL KÖRKORTET!!!!

minns fortfarande dagen jag tog mitt..

helt underbar känsla :D



drive safe

7 Ingmarie:

skriven

Ett stort o innerligt GRATTIS till dig!En härlig frihetskänsla när man fått sitt körkort!



Allt gott till dig från mig

9 R:

skriven

Grattis till körkortet! :-)

11 Syster Frida:

skriven

GRATTIS! Till körkortet! Och kul att du vill bli syrra!

13 Nadia:

skriven

grattis till körkortet!

2 Maria

skriven

Grattis Ferhat!!! :)

4 anonym

skriven

Okej tack så mycket för svaret, vill inte att det ska verka som om jag vill gå in i ditt privata liv men hur klarar du och många andra er utan jobb samtidigt som ni pluggar hemifrån och har då eget hus, egen ekonomi?

vill fråga angående killar haha från plugg till kille vilket inte hör ihop, en kille som tänkt en framtid med en tjej i flera år fast sedan lämnar utan tydlig svar och med värsta hat och ilska plötsligt, vad kan anledningen vara? du som är kille kanske vet ungefär. förresten grattis till körkortet

6 william

skriven

grattis:D

8 Anonym

skriven

Stort grattis!



Du är så himla duktig!!!!!

10 Lilou

skriven

Grattis!

12 ewee

skriven

grattis :)