Dagens fråga

Dagens fråga
Jag vet att jag har lovat om att försöka svara på dagens frågor så fort som möjligt men eftersom att jag aldrig är hemma, här nere i Sthlm, så hinner jag inte. Men nu tänkte jag svara på några frågor innan jag åker iväg för att träffa två gamla klasskamrater från gymnasiet. 




Svar: Jaså, kul att göra uppsatsen i t5. Det skulle jag velat också att vi gjorde. Nää vi är fortfarande osäkra på vad vi ska skriva om. Japp, nationella sluttentamen har vi i termin 6.




Svar: Då jobbar man som en vanlig sjuksköterska. Ja, man kan nog jobba på alla avdelningar men det beror förstås på chefen om hon/han vill ha SSK vikarier fastän att de har precis avslutat termin 5.




Svar: Har fått dina frågor på mailet men har som sagt inte hunnit svara på det än. Jag svara i alla fall på dessa frågor och någon gång ikväl svara jag på ditt mail.

När det är dags att söka boende är när du vetat om du har kommit in i programmet eller inte. För det blir ju onödigt om du söker lägenhet nu när du inte fått besked om du har kommit in. Läser du helttid är det lätt att skaffa boende, MittHem, är bra att ge boenden till nya studenter. Men du ska vara beredd på att deras service är hur usla som helst. De höjer hyran varje år utan att ge hjläp när man behöver dert.

Sundsvall är en liten och rolig stad. Mycket lugn också. Jag stortrivdes där de första två åren men sen har jag börjat sakna Stockholm mer och mer. Men nu är dt inte så långt kvar, efter sommaren är det min sista termin och efter jul flyttar jag tillbaka till Stockholm

Jobb vet jag inte eftersom jag själv inte har sökt eller så. Men jag har kompisar som jobbar. Kan nog vara lite svår då det är en liten stad.

Japp, den senaste terminen åker jag rätt ofta till Stockholm men det är ju som sagt för att jag har tröttnat på staden och att det inte händer något roligt längre. Tar jag sista minuten tåg så blir det ca 450 tur och retur. Annars kan jag komma upp till 600-700kr tur och retur.

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Som T5-syrra jobbar man inte som vanlig syrra, utan som syrra med en handledare. Man får inte göra nåt själv och man kan inte jobba på alla avdelningar.

3 FERHAT - Studerar till sjuksköterska:

skriven

Jag ber om ursäkt Sara, såg inte att jag hade publicerat din email adress. Nu är det fixad iaf! :)

2 sara

skriven

varför publicerar du min mailadress?! ta bort den genast.