Sjuksköterskestudent termin 5

Dagens fråga
Tänkte skriva ett vanligt inlägg men kom ju på att svara på dagens frågor, har fått in ett par och tänkte därför svara på de nu. Jag får istället blogga inlägget, jag tänkte skriva innan, senare ikväll efter att ha pluggat och så. Men dags att svara på några frågor.




SVAR: Hej Jenny! Japp, jag går i termin 5 just nu. Det vi hittills har gjort denna termin är att vi har läst en kurs, POP, som består av psykiatri, obstetrik och pediatrik. Sen har vi varit på 8 veckors praktik, 4 veckor på psykiatrin och 4 veckor på vårdcentral. Just nu håller vi på med sista kursen innan sommaren och det har med vetenskapliga metod att göra. Detta har en koppling till examenarbetet (C-uppsats) som vi ska ha nästa termin, efter sommaren. Så examenarbetet gör vi nästa termin.


SVAR: Jaha, det visste jag inte. Det var ju något nytt. Du kanske vill förklara lite mer vad de innebär? :)



SVAR: Jo, det får jag men det visste jag inte förrän för nån vecka sedan av en klasskamrat. Men jag vill ändå inte jobba som sjuksköterska än, känner att jag vill jobba som undersköterska denna sommar också för jag har bara jobbat som USKA ett år tidigare. Men som du säger så kan man jobba som T5-sjuksköterska.

Det var allt, dags för mig att plugga. VI hörs senare ikväll!

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Tack för svaret. Alltid kul o höra hur andra universitet lagt upp sin utbildning. Den praktiken gjorde vi i t4, och skrev uppsats i t5. Vet du vad du ska skriva om? Har ditt universitet nationella sluttentamen? :)

Kram Jenny

3 Anonym:

skriven

Du pratar verkligen inte ren svenska. Tro inte det!

2 sara

skriven

Hej!

Vad innebär det att jobba som T5 sjuksköterska? Vart kan man jobba som det? (berätta gärna det du vet eller hört)

4 jasy

skriven

kan du inte berätta lite mer om sundsvall som stad och själva universitet du studerar på? jag vill veta mer för jag har sökt in på mittuniversitet. är det lätt att få tag på boende å sådant?