Jobbet på akuten!

Allmänt
Igår var det min sista dag på jobbet, vilket kändes inte så kul. Har haft det otroligt bra på jobbet, stortrivdes med alla personal, eller inte alla kanske men de flesta. Som tur har jag fått erbjudade att jobba där som sjuksköterska och vem tackar inte nej? Jag kommer nu under studietiden vara timanställd och jobba när jag kan och vill. Men efter nyåren, när jag tar examen, har jag funderat på att vara ledig i en månad innan jag börjar jobba.

Jag har lärt mig otroligt mycket under dessa två månader, mycket om neurologin då jag var på neurologakuten samt öron, näs- och halsakuten. Jag gick fram och tillbaka mellan de två sektioner. Roligast var på neurologen tycker jag. Jag lär ju jobba kvar på dessa två ställen när jag är klar som sjuksköterska, för jag är bara inskolad där. Men kommer med tiden börja inskola mig på andra ställen också.




Hände att man var inne på FB en snabbis när man inte hade några patienter ;)

Nästa helg åker jag upp till Sundsvall för att påbörja sista terminen av utbildningen, det känns braaa! Hoppas bara att allt går bra som det har gjort under alla andra 5 terminer. Får kanske lägga ner all energi på sista terminen då vi har C-uppsats och praktik.

Sedan har jag inte så långt kvar tills jag och Fille åker till BARCELONAAAAA! Blir min första resa själv, eller med en kompis, utomlands. Så det ska bli riktigt nice, vi åker den 31augusti och det är mindre än 3 veckor kvar :). Kommer inte blogga någonting under den veckan men kommer däremot uppdatera mycket på facebook med bilder och allt. Så ni som är vänner lär ju inte missa resan ;)

P.S Har fått lite frågor på bloggen, tänkte att jag besvarar på de imon eller överimon genom ett inlägg. Vi ses då! D.S

Kommentera inlägget här: