Onsdag!

Allmänt
Idag har det varit mycket att göra. Dagen började med att jag försov mig till praktiken, vaknade nämligen strax innan kl.7 och kl.7 skulle jag ha vart på praktiken. Så det var bara att ringa och säga att man är försenad, äta snabbt och röra sig mot praktiken. Dagen gick segt tycker jag, blev så stressad i morse att jag inte typ hängde med. Men det gick ändå bra.

Sedan kom jag hem och vilade en stund, därefter bestämde jag mig för att städa lägenheten. Inget som var planerad att göra, men fick bara lust att städa. Så jag dammsög, dammade och moppade hela lägenheten. Nu känns det fräscht. Sen så åker jag ju till Stockholm på fredag, så då vill man lämna lägenheten rent.

Imorgon är det torsdag, en viktigt dag, som jag hoppas att det går bra. Nu får ni verkligen hålla tummarna! Sen får vi se vad som sker på kvällen imon, inget planerad i alla fall :). Men nu tänkte jag byta om och sova. God natt alla.


Under städningen och efter städningen..


Utsikt från praktiken i morse..

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 A':

skriven

Hej Ferhat!



Gick nyligen ut mitt sista år på gymnasiet å jobbar förtillfället då jag vill samla på mig pengar till att resa å spara, Vet att jag vill ha ett socialt yrke som är givande, omväxlande och kul oså vill jag förstås jobba med barn. Bestämde mig därför för att googla runt lite om hur ssk yrket är och fann en massa dåliga saker som arbetstider, sura kollegor, arroganta läkare, stress, i en massa bloggar å forum(därav flashback... skit-till-källa, ja vet.) Hur upplever du ssk yrket? Kan ju säga att jag inte är särskilt grym i naturämena(förutom biologi, som ja senast läste i högstadiet men fixade galant.. läste samhäll i gymnasiet.) Och matte är inte heller min starkaste sida. Å då läkaryrket är av naturvetenskaplig sort så skulle det definitivt inte funka för mig, har inte heller betygen som räcker. Min fråga, skulle du rekommendera sskutbildningen? är den kul? för jag tkr den utbildningen är den enda som passar mig, har lite funderingar på å bli barnssk senare.. men inte vet jag hur framtiden ter sig. Hoppas inte att detta var en alltför lång kommentar, tycker om din blogg. Å sättet du framhäver utbildningen å yrket i sig i goda dar. Inte många som gör det!!