Intressant dag!

Allmänt
Var på praktiken idag framtill kl.16.30. Jag åkte hem, åt och sedan sov tills nu. Säger det mycket om det har varit mycket på praktiken och att jag är slut? Ja, jag hoppas det för det har varit en ''stressig dag'' men hur kul som helst då jag fick göra mycket idag. Som vanligt fick jag gå runt med 4 olika distriktssköterskor eftersom min handledare är fortfarande ledig och det kommer hon vara till nästa vecka.

På förmiddag var det inte så många patienter men blev ändå lite spring hit och dit. Väl efter lunch blev det mycket för då var sköterskan, hon jag gick med på fm, tvungen att åka hem. Då fick en annan sköterska ta hand om hennes patienter samtidigt som hon hade sina egna. Och vem fick gå runt med henne då de sista timmarna? Jo jag förstå vilket jag var glad över, för då fick jag göra mycket själv. Så hela eftermiddag gick åt att jag tog blodtryck, blodprov och gav vaccin. Var hur kul som helst, speciellt när jag själv fick gå och hämta patienterna och göra det som behövdes göra. Så det var en lärorik och intressant dag idag!




Kommer nog ha mycket att göra under helgen att jag inte tror jag kommer blogga. Men man vet ju aldrig, sa ju så sist också men blev ändå nå inlägg. Ifall jag inte bloggar under helgen så hörs vi på tisdag, då jag är i Sundsvall igen. Så ni får väl ha det så bra framtill nästa inlägg, sköt om er! :)

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Natta:

skriven

hej, läste precis att du bor i Sundsvall och har ett erbjudande till er som bor just där på min blogg.

kika gärna in och kolla vad det handlar om!