Recension av Core Protein

Allmänt
Ja, nu har jag testat Core proteinet jag köpte från Svensktkosttillskott.se och nu ska jag förstås vara ärlig på vad jag tycker om produkten. Har ännu inte nå annat protein att jämföra men såg nyss i brevlådan att jag hade fått hem ett annat protein pulver från annat företag, så då tänkte jag att jag nån annan dag skriva ett inlägg och jämföra dessa två.

Detta protein pulver köpte jag i chokladsmak då jag tycker det är det godaste av alla smaker som finns. Jag följde instruktionerna som fanns på ''lådan''. Stod att man skulle blanda en skopa pulver (ca 40g) med 3-5 dl vatten vilket jag tyckte är rätt mycket. Så jag valde att ta 3dl vatten med en skopa pulver då. Smaken var inga problem men jag tycker att det kändes lite för ''löst'', mer som vatten. Jag tycker mer när det är lite tjockt som mina tidigare. Man får då exprimentera lite själv genom att lägga lite extra pulver och få det att bli tjockt.
Men det som var bra med detta protein var att den innehöll mer protein än de jag tidigare använt samt mindre kolhydrater. Inte nog med det så var pulvret tillsatt med laktasenzymet. Man får också nå sorts energi av det, vilket kändes bra!

Så är detta jag något jag rekommenderar för de som tränat gym och så? Det gör jag förstås! Det är en bra protein pulver och billigt är det. Kostar bara 149kr för 1kg och 449kr för 4kg. Proteinet köpte jag från www.svensktkosttillskott.se


http://www.svensktkosttillskott.se/#!produkter/core_protein

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Kim - läser till undersköterksa -:

skriven

Ett tips.

Vill du ha tjockare konstistens så kan du blanda med mjölk (om du inte är laktosintolerant då). Blir också mycke godare än med vatten, dessutom om man blandar de med mjölk så kompleteras proteinet på ett naturligt sätt och man får ett lämpligt aminosyramönster :P



Ska nog testa de där efter min burk tagit slut.



Ha en trevlig helg.