Triss!

Allmänt
Första praktik dagen avklarad! Trodde det skulle vara en introduktion dag men så var det inte. Jag kom till praktikplatsen och fick veta att min handledare är ledig. Så då fick jag gå runt med någon annan. Hon visade mig runt vårdcentralen och gav mig lite information om stället. Sen blev det lunch, jag hade inte med mig något mat så jag gick och åt på en restaurang som fanns i närheten. Ville egentligen inte äta ute men eftersom jag skulle vara kvar där till på eftermiddag och jag var hungrig så var jag tvungen.

Efter lunchen gick jag tillbaka och fick vara med en liten operation, eller vet inte om jag kan kalla det för operation men något sånt var det. Det var intressant och jag fick assistera läkaren lite. Efter det gick jag tillbaka till min handledare och fick sluta då det inte fanns något att göra. Så det blev ändå en rolig dag och imorgon börjar praktiken på allvar. Är på vårdcentral, för er som inte vet.


Ni kommer väl ihåg att jag vann 25kr på triss för 3 dagar sedan? Idag gick jag med lotten och köpte en ny men tyvärr blev det ingen vinst. Fick 2 TV-symboler och behövde bara en till så hade jag chansen att vinna från 50 000 till 5 miljoner. Så det var inte kul! Men när jag var på väg hem så gick jag in pressbyrån och köpte en trisslott till för jag hade en känsla om att jag skulle vinna, vilket jag också gjorde. Det blev 25kr x 2, dvs 50kr. Låter ju bra, nästa gång hoppas jag att det blir tre klöver/TV-symboler eller 1 miljon. Håll tummarna för mig nästa gång!



Ska vila en stund nu och sedan träna, om jag orkar. Vi hörs senare!

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Tanya:

skriven

Att spela på Triss är alltid så spännande. Någon ska ju hamna där i tv soffan med, så man vet ju aldrig... :)