Sjuksköterskestudent

Allmänt
''Hej, Ferhat Baysal heter jag och är sjuksköterskestudent!'' Så låter jag när jag går in till en patient och ska ge medicin eller något annat. Vissa kommer ihåg mig dagen efter och andra inte, så ibland får man upprepa meningen.
Idag var jag på praktiken, min andra dag, och jag jobbade dag. Det gick hyfsat bra men jag tycker att det är ganska lugnt i avdelningen samt att man ibland inte har något att göra vilket är tråkigt. Ska inte lägga öga på det nu, för då kanske det börjar hända saker och ting vilket gör att jag sedan tycker att det är stressigt. Det som är bra är ju att man har tid för att lära sig om olika mediciner, prata med patienter o.s.v.

Annars har det inte hänt så mycket förutom att jag började träna idag. Skulle ha gjort det igår men orkade inte, så fick göra det idag istället. Blev inte så hård träning utan tog det rätt lugnt eftersom det var ett tag sedan jag tränade. Måste fan bli duktigare på att träna. Egentligen så tränar jag inte för nå beach 2011 utan det är mer för att jag vill träna och vill att kroppen ska må bra. Det är ju viktigt att träna men också äta bra, så snabbmat och sånt måste jag försöka sluta att äta. Får väl se hur det går, kommer vara svårt men värt att försöka.



Ja ni, sen har jag inte så mycket att säga. Ville bara blogga så att ni vet att jag lever fortfarande. Ska som sagt bli bättre på att blogga men nu måste jag äta. Vi hörs senare ikväll, blir ett inlägg till innan jag går och lägger mig. Ciao än så länge :)

Kommentera inlägget här: