Jobb!

Allmänt
God kväll eller kanske god midnatt! Hur har dagen varit för er? För min del har det varit jobb framtill kl.21.30 vilket gick bra. Det var lugnt i början av passet men blev efter ett tag mycket men allting rullade på. Fick höra en kommentar av en personal på avdelningen som jag verkligen blev glad över och det var att hon tyckte att jag jobbar jättebra, lär mig fort samt att hon tyckte att det var kul och lätt att jobba med mig. Så det fick mitt leende bli en aning större :).

Många har frågat om vad jag får göra på akuten som undersköterska och hur en arbetsdag kan se ut på ett ungefär. Tänkte skriva allting och berätta lite kort nu men kände precis att jag inte har orken. Så jag tänkte om vi tar det imorgon istället, är ändå ledig och kan då i lugn och ro skriva det. Men jag kan berätta nu vad jag gör men mer i detalj imorgon. Det jag har hittills fått göra är ta blodtryck, puls, temp, blodprovtagningar, ta emot patienter, assistera läkaren och lite annat. Men som sagt, vi får ta allting imon. Tänkte lägga mig nu, jättetrött. God natt!

Kommentera inlägget här: