Ledig imorgon!

Allmänt
Idag var jag och jobbade kl.7-15 vilket gick jättebra. Nu känner jag verkligen att jag har kommit in i rutinerna och lärt mig hur deras system, Take Care, fungerar. Det jag fick göra idag var att ta blodprover, EKG, vara med larmteamet och sedan beställa blodprover och sånt. Allt rullade på och lika så med tiden, känns otroligt bra att jobba där. Nu är jag ledig framtill på måndag, det är både tråkigt och skönt. För jag vill jobba och lära mig mer men samtidigt känns det att jag måste ha en vilodag då jag har jobbat många dagar.

Ikväll blir det att det ta det lugnt och inte göra så mycket, beroende på om man får besök eller inte. Finns egentligen inte så mycket att göra nu. Funderar på att åka iväg för att äta någonstans då mamma har inte lagat något än. Men är samtidigt trött att jag inte orkar röra på mig. Hmm, aja, vi får nog höras senare eller imon. Förresten, svar på din fråga SSK!




SVAR: Vadå inte bra och man inte kan ta pulsen? Det kan man visst, det enda som man kollar på vid pulstagning är sekunderna. Och den digitalklockan jag använder har sekundvisare precis under de stora siffrorna på vad klockan är. Så det går att använda inom vården, bättre än analog iaf!

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Det var ingen fråga utan ett påstående. Nej, de digitala är inte bra. De vanliga är mycket bättre!

3 Anonym:

skriven

Jag jobbar på ambulansen!

2 Lollo

skriven

Hej



Vet du någon sida där man kan kolla sådant du gör under ditt jobb just nu, typ lumbalpunkture, att sätta kateter, etc...någon svensk eller engelsk sådan sida.

Tack

4 SSK

skriven

Svar till Lollo: vardhandboken.se är en bra sida.