S-HLR

Allmänt
Då var dessa tre dagars utbildning avklarad! Det var som sagt jobbet som skickade oss alla nya på utbildningen för att vi ska ha kunskap om viktiga saker så som ifall det sker nå katastrof, vad ska vi göra då? Och mycket sånt. Sen hade vi en föreläsning om sårvård igår vilket jag lärde mig mycket av.

Idag hade vi kort föreläsning om sanering och sedan fick vi se saneringsrummet också, som hittills inte har använts av akutmottagningen än. Efter det hade vi S-HLR utbildning från kl.9 till kl.14. Vi fick lära oss om defibrilering också, vilket jag kunde lite innan. Nu känner jag mig mer säker och vet att jag skulle våga ingripa ifall nån faller ihop och behöver HLR. När vi var klara med utbildningen fick vi en mun-mot-mun mask gratis. Den lär ju finnas i jackan för man vet aldrig vad som kan hända.

Ni har tjata på bilder, så här får ni en massa bilder:





Jag gick och fixade mitt badgekort också, så nu har jag äntligen ett eget kort! Detta kommer jag använda bara under sommaren men när jag väl är klar med sjuksköterskeutbildningen och börjar jobba på akuten får jag ett helt nytt kort med behörighet till medicinrummet och allt sånt.




Imorgon är jag ledig och det känns tråkigt, vill nämligen jobba! Gick idag till schemaläggaren och berätta att jag vill jättegärna har fler tider fastän att jag jobbar 5-6 dagar i vecka. Jag trivs på jobbet och vill bara jobba. Hellre jobb än att vara hemma och inte göra så mycket. Men men, nu ska jag chilla. Vi hörs på fredag eller imorgon kanske

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Jennie:

skriven

Vilken häftig penna!

Vart kan man få tag på en sån?



Tacksam för svar! =)

Mvh /Jennie SSK-stud, blivande T3