KTC - Kliniskt Träningscentrum

Allmänt
God morgon! Hade så mycket att göra igår att jag aldrig hann blogga något. Såg att jag hade fått in en hel del frågor också, tänkte svara på de ikväll.
Nu har man i alla fall vaknat och har lite tid för bloggen, sen har jag en del saker att göra. Eller mycket saker att göra. Som att gå till skolan för att skriva ut några papper, gå till stan och handla, träffa en klasskamrat, tvätta och städa. Tur att man är ledig idag, så man hinner göra allt det här.

Igår var jag på KTC, Kliniskt TräningsCenter, där vi hade HLR utbildning som vanligt. Men den här gången var det mycket roligare och mer lärorikt. Tidigare HLR utbildningar vi haft på skolan var bara hur man ska göra o.s.v, men aldrig tränat i grupp och haft liksom fall. Det här gången hade vi tre olika fall där läraren kolla på hur snabba vi var på att börja med HLR, defibilator o.s.v. Gick iaf jättebra för oss och det var kul. Jag gjorde liknande på akutmottagningen i somras, när de hade utbildningen för nya personal. Så det var kul! Utbildningen höll på hela förmiddagen och sedan efter lunch hade vi omvårdnadshandledningen, vilket också gick jättebra.






Akutvagnen


Skelettet ville vara med i min blogg, så det fick han också! :)

Annars så hoppas jag att ni mår bra, själv mår jag bra...i alla fall just nu. Tänkte faktiskt inte skriva så mycket mer, tänkte istället äta och sedan börja göra det jag ska göra :). Vi hörs ikväll!

Kommentera inlägget här: