Naturgodis & glass

Allmänt
Idag var det första dagen av studentsalen, gick bra men var lite stressigt. Var mycket att göra, sätta PVK, beställa transport, hjälpa den andra patienten, skriva, ronda och en massa annat. Känner att jag inte har fått in rutinen än men det kommer nog komma snart. För varje dag som går så lär jag mig något nytt vilket jag tycker är kul, det är just så det ska vara.

Sedan jag kom hem har jag inte gjort så mycket, har legat i sängen och sovit i en timma och sedan bara suttit vid TV. Tråkigt liv, jag vet! Men det finns inte mycket att göra här i Sundsvall om jag ska vara ärlig. Ni kanske tycker att jag borde gå iväg och umgås med några, men grejen är att de själva har praktik och är trötta efter det. Men jag får väl leva så här, det är i alla fall 6 veckor kvar till examen! Det är sjukt, inte långt kvar..

Imorgon är jag ledig från praktiken men istället har jag lektion på KTC där vi ska träna på S-HLR fram till lunch. Efter lunch har jag omvårdnadshandledning som håller på till 15.30 ungefär. Sedan är jag ledig dagen efter, så blir väl städning i rummet imon och tvätt på onsdag. Nice. Nu ska jag sitta och äta min glass och naturgodis. Hoppas ni får en trevlig kväll! :)

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 D.B:

skriven

Hej igen! Hoppas allt är bra med dig! Jag har en fråga jag hoppas du kan svara på igen haha :) Jag går mitt tredje år på gymnasiet och ska söka universitet nu i december/januari inför efter sommaren och ska söka sjuksköterske programmet grejen är den att det är sjukt höga snitt för att komma in i sthlm så jag kommer förmodligen bli tvungen att flytta till umeå eller sundsvall för om jag inte har fel så är snitten där lite lägre? Hur bra betyg behöver man ungefär för att komma in där du pluggar? och vad händer om man inte kommer in någonstans alls? Är det liksom bara o vänta då? Jag vill verkligen lyckas och jag kämpar i skolan men känns som att man tappat motiveringen.. Hur svårt tycker du utbildningen är? Märker att det blev ett ganska långt inlägg haha ber om ursäkt för det! Hoppas allt är bra annars!

2 Anonym

skriven

kan du berätta om halil mercan *? hur lägger läget nu med han med bollen ? han har väl blivit stor poojke nu ! VI KOMMER SE HAN NÅNDAG PÅ A-laget hoppas vi , kan du lägga ut några bilder på han , han kommer bli cr7 fotbollsproffs och model han är skiiit fin , bilder vi´ll vi ha ! har han tjej? :)