Snö i Sundsvall

Allmänt
God dag! Fastän att det var en kort dag på praktiken så var jag helt slut när jag kom hem. Log i sängen och tänkte vila en stund bara men inte sova. Vad tror ni hände? Jo precis, jag somnade ändå och vaknade typ en timme efter. Känner mig lite piggare men hoppas jag kan sova ikväll då jag börjar tidigt imon, kl.7. Då är det dags för studentsal.

Idag på praktiken fick jag ta hand om ytterligare 4 patienter själv. Det gick jättebra, fick bland annat ta blodprov, blanda antibiotika och sätta dropp. Men imorgon är det som sagt dags för studentsal, då jag och Cecilia ska jobba ihop och ta hand om några patienter. Blir nog kul, det har alltid varit roligt med studentsal. Man lär sig mycket själv och från sin andra kollega!

Efter praktiken drog jag till Clas Ohlson för att köpa en adventsstjärna vilket jag också gjorde, kosta bara 79kr. Det stod mellan röd och vit stjärna men valde tillslut röda, eftersom den passar soffan jag har. Tog lite tid innan jag fick den på plats och när den väl satte på plats, så lyste det så fint! Bild på rummet sen ni lite längre ner


Kl.10 så började det snöa lite mer



2 timmar senare, kl.12, var hela marken täckt av snö













Kommentera inlägget här: