Städning pågår...

Allmänt
God kväll, det var ju lääääänge sen...not! Förstår att ni har saknat mig ;), och jag har saknat er!

Idag var det praktik som vanligt på dagen. Har de senaste dagarna inte gått runt med min ordinarie handledare men idag fick jag äntligen göra det. Känns mer tryggt att vara med handledaren tycker jag. För de vet ju mer om vad man kan och inte kan jämfört med att gå runt med någon som inte ens vet vem du är typ.
Som vanligt fick jag ta hand om egna patienter, två stycken. Det jag gör då är att dela ut mediciner, hjälpa de att gå på toa/duscha sedan gå till de när de ringer. Så i stort sett gör jag både sjuksköterska och undersköterska jobb. Imon är jag ledig men jobbar sedan hela helgen. Nästa vecka börjar studentsalen också, ska bli kul!

Det är nu exakt en månad kvar till julen. Tyvärr firar jag inte jul men blir kanske ändå en ''liten'' jul med F. Har alltid velat ha julgran, julpynta och allt det. Tycker det är mysigt och fint, så i framtiden kommer jag nog "fira" jul med familjen och så. Men i år ska jag ändå köpa lite julklappar till lillebrorsan och så, men har jag råd? Ja, det undrar jag med :). Det löser sig nog! Det är heller inte så långt kvar till nyåren, vi är snart i år 2012...sjukt vad tiden har gått!

Eftersom att jag är ledig imorgon tänkte jag städa, slänga lite papper och sånt som bara ligger där. Sen blir det väl lägg dags tidigt ändå, ska upp tidigt för att ringa vårdcentralen också! Så jag kommer nog blogga någon gång under dagen, vi hörs väl då :)


Lite stökigt, måste framför allt få bort bokhyllan!

Kommentera inlägget här: