Frågor att besvara!

Allmänt
Har inget vettigt att skriva just nu så tänkte istället svara på några frågor jag har fått. Vet att jag har varit lite seg på att svara men ni förstår nog varför. Men till frågorna nu, ska svara på tre frågor som handlar om utbildningen. 



SVAR: Hejsan! Oja, kommer ihåg den terminen när vi läste om sjukdomar. Det var förstås tufft och intensivt.
Jag och en kompis, Fille, jobbade ihop och bestämde oss att efter varje föreläsning sammanfatta det läraren har sagt. Därefter läste vi i boken också och sammanfattade det. Så med andra ord sammanfattade vi om alla sjukdomar vi skulle kunna till provet. Det var såklart inte bara några sidor utan det var ungefär 160 sidor dataskrivet.
När det var klart var det bara att börja läsa. Jag rekommenderar dig att plugga ihop med en kompis och planera vad ni ska plugga dag för dag framtill tentan. Se till att ni får sömn också, för det är det viktigaste! :) Lycka till!



SVAR: För mina betyg inte räckte till men samtidigt ville jag flytta bort från Stockholm för att kunna lära mig att leva själv. Det är verkligen värt att flytta till en annan stad och lära träffa nya människor.



SVAR: Hejsan! Egentligen är ingenting svårt så länge du plugga och lägger tid på plugget. Men som svar på första kommentaren så var nog sjukdomsläran jobbigaste kursen för det är otroligt mycket man ska lära sig. Ja, det svarar väl på den andra frågan också om att termin 3 var nog tuffaste termine pga sjukdomskursen.
Allt blir enkelt om man lägger tid och planerar plugget!

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

haha ja :P