3:e advent!

Allmänt
God morgon! Skönt det är med helg och bara ta det lugnt. Är med andra ord ledig den här helgen och vilar mig inför kommande två veckor då jag kommer jobba ganska mycket. Jobbar den här veckan 6 dagar och 4 dagar veckan efter men kommer nog ta några extra pass :).

Igår var planen att jag skulle iväg och handla lite julklappar men det blev inte så utan fick istället hålla mig inomhus hela dagen just pga vädret. Det var snöstorm och vidrigt kallt, tur att det inte var så som för nån vecka sedan när inga bussar eller bilar kunde åka pga vägen. Men mycket snö var det, idag har det iaf lugnat ner sig lite så jag ska passa då på att åka och handla.

Den här veckan har det rullat på bra på jobbet. Vissa dagar var det lika kaos som det brukar hända men slutet av veckan var det ganska lugnt. Det är så det är på en akutmottagning, man vet aldrig när det blir mycket eller lugn.
 
Vi har det bra på jobbet! Btw, glad lucia alla :)
FerhatRobin @ Instagram
 
Fika!! FerhatRobin @ Instagram
 
Det var det, nu ska jag fortsätta äta min frukost och sedan försöka åka iväg. Jag hoppas ni får en fortsatt trevlig helg och får en bra start på veckan så hörs vi någon gång under veckan. GLÖM INTE att delta i tävlingen där du kan vinna en NAMNSKYLT, klicka > HÄR < eller se på inlägget här nedanför. Lycka till och vi hörs! :)
 
Jag och älskade morfar, som var på besök här i Sverige förra veckan! <3
FerhatRobin @ Instagram

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Margareta:

skriven

Tack för info.Fina foton!Jag fick åka till akuten med min flicka för ett par veckor sen..vad som slår mig är att patienter får ligga helt öppet så att andra patienter ser..När vi skulle gå så fick vi alltså passera en mkt gammal man som..ja jag vet inte..men jag var ju lite orolig för att min flicka skulle känna sig illa till mods..men men..det gick bra..Inte nån integritet verkar det som....

3 Anonym:

skriven

Ser på fotot på ert personalrum att det måste vara på bottenplan?hur många våningar är Karolinska?Jag har höjdskräck..Tyckte du inte det var/är rätt läskigt att ta med en patient i säng o åka hiss högt högt upp eller ner?Är det svårt??Jag var med min flicka till barnkliniken för att få en vaccination.Då testade jag att "putta lite" på sängen.Det rullade ju lätt!! :)))

2 Margareta

skriven

aha ni har partat :)) Jag dricker inte heller särskilt mkt.Är i det närmaste..men inte helt nykterist.Kan ta något glas vin eller en julöl eller likn.
Stabsläge,vad innebär det?