Svar på era frågor!!

Allmänt
Det var länge sedan jag svarade på era kommentarer genom inlägg. Sist jag gjorde det var 4 juni och det är ju för typ ett halvår sedan. Men nu har jag tittat på alla kommentarer jag har fått de senaste månaderna och valde bara några stycken att svara på. Anledningen är att jag det blev för många att svara på men från och med idag ska jag försöka svara så fort jag får frågor så de inte ligger bara i ett hög. Men då kör vi med 5 frågor idag:
 

SVAR: Jag valde själv att jobba 14,5 timme på en dag. Skulle egentligen jobba julafton kväll och juldagen dag men eftersom jag ville tjäna lite extra pengar valde jag att jobba så. Men nu är jag ledig i 3 dagar så jag hinner vila ut :)


SVAR: Så känner nog alla när de är klara, det gjorde jag iaf. Men jag lovar dig att det finns bra kollegor som förstår att du är ny och hjälper dig mycket. Än idag så finns det personal som hjälper mig. Jag frågar allt, inga frågor är dumma. Jag har jobbat på akuten som sjuksköterska i ett år och än idag frågar jag saker och ting. Man ska våga fråga, det är så folk känner en trygghet med dig och vågar lita på dig. Sen finns det säkert erfarna som tycker att det är jobbigt med nya men såna ska man inte lägga energi på. De har själva varit en ny syrra en gång i tiden!



SVAR: Så kände jag också i början under mina praktik på gymnasiet och lika så på några praktik på universitetet. Men det beror ju på vart man jobbar. Jag har nu inga erfarnheter från avdelningar förutom från praktiken. Jag tyckte inte det var så mycket pappersarbeten, det är nog mycket sånt på äldreboende. Men på akuten är det verkligen inte bara att sitta vid datorn, där har man nära patientkontakt och rör på sig mycket. Så jag skulle säga att det beror nog på vilken avdelning man är på.



SVAR: Vi pratar ihop med personalen så alla hinner äta. Men just i de timmarna så var det faktiskt ganska stabilt och det var inte så mycket att göra. Då hann vi äta. Sen tomten var det vår ledningssjuksköterska som ordnade och det var bara vi personalen som fick se tomten. Nej, ledningsSSK var i tjänst.



SVAR: Det är 8-9 våningar, minns inte ritkigt :P. Nej, jag tycker inte det för jag tänker inte så mycket på vilken höjd jag är på. Då var nog sängen inte låst, men om den är låst så ska den vara på sin plats fastän om du "puttar lite" på den :)

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 loke:

skriven

hej!
Om man jobbar med infektion i slutenvårdsenhet, vad gör man då? vad bör man kunnna.