Apparater

Allmänt
Sedan jag jobbade natt för tre veckor sen har jag varit så trött på dagarna tycker jag. Så fort jag kommer hem från jobbet känner jag mig otroligt trött och somnar så fort jag lägger mig på sängen. Jag vet inte om det är det eller om det är för att det är så mycket man lär sig varje dag. Hmm, nåt är det iaf :). Men jag kan berätta att jag trivs ooootroligt mycket på jobbet. Jag har det så bra och trevligt med alla mina kollegor. I love it!

Idag var det iaf utbildningsdag, hela dagen gick på att lära sig om olika apparater på akuten. Några visste jag redan hur det funkade, då jag jobbade i somras, men sen så fanns det nya apparater man fick lära sig så som blodgasanalys-apparat, nya glukos mätare m.m. Var med andra ord en rolig dag! Här får ni en bild på hur en glodgasanalys apparat ser ut:
Snart måste jag sätta mig framför schemat och planera när jag ska ta mina två veckors semester. Tyvärr blir det inte nå semester just under sommarperioden, då ordinare personalen ska ha semester, får vi ta det antingen i april, maj eller första veckan i juni. Så jag måste planera lite och se när det passar för mig att ta semester. Sedan blir det jobb hela sommaren!

Hörs senare ikväll!

Kommentera inlägget här: