Tröttheten, PVK & Lön

Dagens fråga




SVAR: Jo, det kan såklart bero på jobbet, flytten och allt det. Men jag tycker jag har känt mig ganska trött länge och inte att jag har bara känt det de senaste veckorna. Men det är bara vänta och se, förut hade man dessutom mycket i tankarna så som plugg o.s.v. Nu har man ju inget av det, man kanske ska avvakta och se :)




SVAR: Hm, jag har lite svårt att förklara så här på bloggen utan blir enklare att visa. Men det jag tycker att man ska tänka på är att inte börja sätta PVK redan i armvecket. Däremot, är det fina och synliga kärl kan man lägga det där. Men ser du att patienten är lite svårt stucken är det bäst att börja så långt nerifrån som möjligt d.v.s från handryggen. Men jag rekommenderar dig att se denna video som är gjort av Miklós Lipcsey på Uppsala Universitetet, länk: http://media.medfarm.uu.se/flvplayer/venkat




SVAR: Om de kommer höja min lön? Det klart de ska göra det! Tänker inte jobba på samma ställe om jag aldrig får löneförhöjning. Sen är det ju känd om att vi inom sjukvården får dålig betald. Men det är bara fortsätta och kämpa för att vi ska få en relevant lön. För det ansvar vi har tycker vi att vi är såklart värda mer! 

Kommentera inlägget här: