Öron-, näs- halsakuten!

Allmänt
Då var första inskolningsdagen igång på den nya sektionen vilket gick rätt bra. Fick redan idag börja jobba själv vilket jag tycker inte var kul då tanken med inskolning är att jag ska gå runt med min handledare och se hur man ska jobba på den sektionen och det. Kan berätta att jag är alltså på Öron-, näs- halsakuten de närmaste två veckorna där man assisterar läkaren så jag vet ju inte vart att ligger. Men det fick jag säga till min handledare att jag inte ska vara själv när jag inte vet, för jag blir bara förvirrad och lika så läkaren som inte vet själv vart saker och ting ligger. Så min planering är att jag ska gå runt med handledare den här veckan och nästa vecka kunna gå själv för att lära mig. Innan hade jag inskolning på neurologakuten så där kommer jag nog jobba mycket på när jag är klar med inskolningen. Imorgon har jag en annorlunda tid på jobbet, jag börjar 10 och slutar 18.30. Känns bra med sovmorgon!


Jag är ganska nyfiken på hur ni vill att jag ska blogga framöver. Vad mer tycker ni att jag ska skriva om, vill ni att jag ska skriva mer om vad som sker i dagens "vårdsamhälle", om de nya sjuksköterskeutbildningar eller vad? Skulle vara tacksam om ni maila mig det på [email protected] eller så kan ni också kommentera här. Good, dags att få i sig en semla och sedan ska jag svara på frågor jag har fått och det inlägget kommer nog lite senare. 

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Bismillah <3:

skriven

fin header (:

3 Syrrastudenten:

skriven

Som T5:a är jag jätteintresserad av att veta vad du får göra som ssk, hur du upplever ditt jobb (jobbigt? roligt? stressigt?). Inga patientfall, utan mer allmänt vad man gör som ssk på en akutmottagning. Fast det skriver du ju redan om, menar alltså fortsätt med det :)

2 Melissa

skriven

Tre frågor:



Har du blivit mer självkär nu när du är klar med din utbilding?



Ser du ner på dom som inte har nån utbildning?



Tänker du bo kvar i fittja eller anser du att du inte tillhör där?